شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه ورزش همگانی نیروی انتظامی از طریق ارتباطات بازاریابی یکپارچه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه ورزش همگانی نیروی انتظامی از طریق ارتباطات بازاریابی یکپارچه در قالب یک مدل انجام گرفته است.

روش

روش پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی (کیفی_کمی) می‌باشد که در بخش کیفی از روش گرندد تیوری و در بخش کمی از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده گردید. جامعه آماری در بخش کیفی شامل تمامی اساتید مدیریت ورزشی و صاحب‌نظران حیطه ورزش‌های همگانی و نیروهای مسلح بودند که در نهایت 15 نفر پس از به حد اشباع رسیدن به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند و بخش کمی نیز شامل تمام کارکنان ناجا هستند که 324 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی، پرسش‌نامه محقق‌ساخته برگرفته از بخش کیفی بود که روایی صوری و سازه آن تایید و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ 93 درصد تعیین شد که پرسش‌نامه را تایید نمود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و ایموس ورژن 24 انجام گرفت.

یافته‌ها

در این پژوهش از 6 عامل شناسایی شده اثر‌گذار بر توسعه ورزش همگانی ناجا از طریق ارتباطات بازاریابی یکپارچه، 5 عامل اثر معناداری داشتند که اولویت‌بندی آنها به ترتیب شامل دیدگاه مدیران، زیرساخت‌های ورزشی، عوامل انگیزاننده، اهمیت ورزش و دیدگاه پرسنل ناجا می‌باشند و در نهایت عامل فرهنگی و اجتماعی با 4 درصد اثر معناداری را نداشت.

نتیجه گیری

با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر، به مدیران ناجا پیشنهاد می‌شود بر اساس اولویت‌های مشخص شده، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری لازم را جهت توسعه ورزش همگانی در میان پرسنل خود بکار گیرند.

زبان:
فارسی
صفحات:
73 تا 105
لینک کوتاه:
magiran.com/p2397450 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!