بررسی رابطه بین عملکرد سازمانی و دانش زبان انگلیسی کارکنان اداره گذرنامه، پلیس فتا و افسران وظیفه نیروی انتظامی شهرستان بوشهر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

عملکرد سازمانی، مفهومی چند بعدی است که دارای شاخص های اداری می باشد؛ از قبیل: شاخص مالی، بازاریابی، مناسب بودن محصول؛ همچنین، رشد و سود مناسبی داشته باشد و به وسیله شاخص های عینی یا ذهنی، قابل اندازه گیری باشد لذا تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین عملکرد سازمانی کارکنان نیروی انتظامی شهرستان بوشهر و سطح دانش زبان انگلیسی آنها پرداخته است.

روش تحقیق

 این پژوهش از نوع کاربردی، و بر اساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نیاز در زمره تحقیقات توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری که در بین کارکنان اداره گذرنامه، پلیس فتا و افسران وظیفه به تعداد 93 نفر بصورت تمام شمار نمونه گیری به عمل آمده است. به منظور جمع آوری داده ها، از پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی کارکنان و آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آکسفورد استفاده شد. سپس، با تحلیل آمار استنباطی و با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون به ارزیابی رابطه موجود بین متغیرها در هر یک از فرضیه ها پرداخته شد.

یافته ها و نتایج

 تحقیق نشان داد: رابطه مثبت و معنادار نسبتا قوی بین عملکرد کارکنان اداره گذرنامه و پلیس فتا نیروی انتظامی شهرستان بوشهر و میزان دانش زبان انگلیسی آنان به مقدار 75/0 وجود داشت و رابطه موجود بین عملکرد سازمانی افسران وظیفه نیروی انتظامی شهرستان بوشهر و میزان دانش زبان انگلیسی آنان به مقدار 11/0 معنادار نبود. بنابراین، یک مدیر یا رییس یک سازمان با دانستن اطلاعاتی از این قبیل می تواند آگاهی خویش را درباره ی کارکنانش افزایش دهد و تصمیم گیری های دقیق تری را نسبت به جابجایی یا استخدام نیروهایش اتخاذ کند و در مواردی موجبات آموزش این دانش را در موقعیت هایی که به آن دانش نیاز است، فراهم آورد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 20
لینک کوتاه:
magiran.com/p2403092 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!