تاثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای ماموریت های آماد و پشتیبانی ف. انتظامی ج.ا.ا. در زمان مناسب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

جرای بخشی از ماموریت های آماد و پشتیبانی ناجا، درگرو نحوه رانندگی رانندگان سازمانی است. ارتقاء مهارت های رانندگی و نیز بهره گیری از مهارت های رانندگی پیشرفته می تواند باعث ارتقای سطح موفقیت اجرای ماموریت ها گردد. رانندگی تهاجمی، یکی از مهارت های پیشرفته رانندگی بوده و به معنی بهره گیری از توانایی های وسیله نقلیه در حدی فراتر از معمول است. این تحقیق به منظور بررسی تاثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای ماموریت های آماد و پشتیبانی ناجا در زمان مناسب طراحی و اجرا گردید.

روش

این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ اجرا توصیفی پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات از دو روش مطالعه اسنادی و پیمایش میدانی استفاده شده است. جامعه آماری به تعداد 369 نفر از کارکنان معاونت آماد و پشتیبانی ناجا بوده و شیوه جمع آوری اطلاعات، از طریق پرسشنامه محقق ساخته است. نمونه آماری 188 نفر و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. روایی با مراجعه به خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ 846/0 برای کل پرسشنامه، احصاء شده است.

یافته ها و نتیجه گیری

مولفه دانش رانندگی تهاجمی در رتبه اول، مولفه قوانین و مقررات رانندگی تهاجمی در رتبه دوم و مولفه مهارت رانندگی تهاجمی در رتبه سوم قرار دارند. همچنین یافته ها بیانگر این است که رانندگی تهاجمی رانندگان سازمانی بر اجرای ماموریت های آماد و پشتیبانی ناجا در زمان مناسب تاثیر معنی داری دارد. نتیجه اینکه رانندگی تهاجمی خاص رانندگان خاطی نبوده و بایستی با تغییر نگرش، به آموزش و بهره گیری آن همت گماشت.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 32
لینک کوتاه:
magiran.com/p2408607 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!