بررسی تاثیر ویژگی های تبلیغات رسانه های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان جوان در صنعت لوازم الکترونیک (مورد مطالعه: دیجی کالا)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ویژگی های تبلیغات رسانه های اجتماعی شامل تعامل، انگیزه لذت بخش، عملکرد مورد انتظار، آگاهی بخشی، عادت و ارتباط ادراک شده بر قصد خرید مشتریان جوان در صنعت لوازم الکترونیک است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان جوان (بین سن 18 تا 35 سال) شرکت دیجی کالا می باشند. جهت انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای و تصادفی، از فرمول نسبت شاخص به مکنون مطرح شده توسط بومسما (وستلند، 2010) استفاده شده است که براساس این فرمول به ازای 31 سوال و 7 متغیر حداقل نیاز به جمع آوری 100 نمونه است که در نهایت، تعداد 143 پرسش نامه به صورت آنلاین جمع آوری گردید. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از نرم افزار PLS استفاده شده است. نتایج حاکی از تایید فرضیه ها تاثیر عملکرد مورد انتظار بر قصد خرید، تاثیر عادت بر قصد خرید، تاثیر تعامل بر قصد خرید، تاثیر تعامل بر انگیزه لذت بخش، تاثیر آگاهی بخشی بر قصد خرید، تاثیر ارتباط ادراک شده بر عملکرد مورد انتظار و همچنین عدم تایید تاثیر انگیزه لذت بخش بر قصد خرید، تاثیر تعامل بر عملکرد مورد انتظار، تاثیر آگاهی بخشی بر عملکرد مورد انتظار و تاثیر ارتباط ادراک شده بر قصد خرید است. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده به شرکت مذکور پیشنهاد می گردد که به منظور تاثیرگذاری بر قصد خرید مشتریان جوان به کیفیت رابطه، تعامل با مشتری، استفاده از ابزارهای هوش تجاری، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد توجه نماید.

زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 80
لینک کوتاه:
magiran.com/p2409995 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!