بررسی شیوع تغییرات وضعیتی کشتی گیران آزاد و فرنگی: مروری بر مطالعات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 افزایش فشار تمرینات و مسابقات، سبب ایجاد خستگی و متعاقب آن سبب بروز ایمبالانس های عضلانی و در نتیجه ظهور ناهنجارهای وضعیتی در کشتی گیران می شود. از این رو آشنایی با این سازوکارها و تغییرات ، می تواند در جلوگیری از بروز آسیب های عضلانی - اسکلتی و ورزشی در کشتی گیران موثرباشد؛ بنابراین، هدف از این مطالعه انجام یک جمع بندی مطلوب و ارایه اطلاعات مناسب تری از تحقیقات پیشین در بررسی جامع از بررسی شیوع تغییرات وضعیتی کشتی گیران آزاد و فرنگی کار بود.

روش

در این مطالعه، بررسی جامعی از شیوع تغییرات وضعیتی کشتی گیران آزاد و فرنگی کار صورت گرفت. جستجو در پایگاه ها PubMed/MEDLINE, EBSCO, Web of Science, Science Direct, Cochrane Central Register of Controlled Clinical Trials, Google Scholar, and Scopus از آغاز تا مارس 2020 صورت گرفت. علاوه بر این، جستجوی دستی و بررسی کامل منابع مقالات نیز انجام گردید. پس از گردآوری نتایج جستجو، ابتدا عنوان و سپس خلاصه مقالات مطالعه شد. چنانچه مقالات با معیار ورود و خروج همخوانی داشت؛ از نتایج آن در مطالعه مروری استفاده و در غیر این صورت کنار گذاشته می شد.

یافته ها

بر اساس معیارها و اهداف تحقیق، 11 مقاله پس از مراحل ارزیابی انتخاب گردید. 4 مقاله به صورت کلی به بررسی بروز تغییرات وضعیتی در کشتی گیران پرداخته بودند. 2 مقاله زاویه کیو و کف پای صاف را مورد بررسی قرار داده بودند و 5 مقاله به بررسی مقایسه ای بین دو نوع سبک از کشتی پرداخته بودند.

نتیجه گیری

 با مرور مطالعات، می توان این طور نتیجه گیری کرد در کشتی گیران میزان تغییرات کایفوزیس، لوردوزیس، شانه به جلو، سر به جلو، کف پای صاف و زاویه کیو بیشتراست. در مقایسه بین دو سبک، کشتی گیران آزادکار، زاویه کایفوز بیشتری نسبت به فرنگی کاران و کشتی گیران فرنگی کار زاویه لوردوز بیشتری نسبت به آزادکاران دارند. همچنین میزان صافی کف پا بیشتر و زاویه کیو بالا در پای غالب کشتی گیران آزادکار با سابقه ورزشی طولانی دیده می شود. اما در مورد زاویه سر به جلو و شانه به جلو بین دو سبک گزارش های متناقضی ارایه شده است و نیاز به مطالعات بیشتری می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
172 تا 187
لینک کوتاه:
magiran.com/p2419298 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!