بررسی زمان سنجی و کار سنجی ارائه خدمات در بخش تصویربرداری بیمارستان شهید رهنمون یزد در سال 1400

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

ضرورت انجام کار زمان سنجی ارایه خدمات، شناسایی وضع موجود ارایه خدمات و تعیین حجم کاری و برای بهبود بهره وری سازمان و میزان رضایت ارایه دهندگان و گیرندگان خدمت در بخش می باشد. این تحقیق با هدف بررسی زمان سنجی گردش کار بیماران به منظور شناسایی وضع موجود ارایه خدمات و تعیین حجم کاری در بخش تصویربرداری بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام گرفت.

روش پژوهش

 مطالعه حاضر به صورت توصیفی و از نوع مقطعی_مشاهده ای بود که در سال 1400 انجام شد. نمونه این تحقیق شامل 1287 مورد تصویربرداری یا گرافی های واحد تصویربرداری بیمارستان شهید رهنمون در طی فاصله زمانی 3 ماه و در طی شیفت های مختلف (صبح، عصر و شب) بود که با استفاده از روش کرجسی- مورگان به صورت در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی آمار توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار در نرم افزار SPSS 21 استفاده شد.

یافته ها

یافته های حاصل از مطالعه نشان داد بیشترین و کمترین میانگین زمانی محاسبه شده برای هر خدمت به ترتیب مربوط به خدمت مراجعین بستری به واحد رادیولوژی (22:50 دقیقه) و بیماران اتاق عمل (2:16 دقیقه) بود و همچنین بیشترین و کمترین ساعات کاری صرف شده برای تمام خدمات به دست آمده به ترتیب مربوط به  مراجعین بستری به واحد رادیولوژی (67747 دقیقه) و مراجعین سرپایی به واحد سونوگرافی (243 دقیقه) بوده است.

نتیجه گیری

با انجام زمان سنجی و کار سنجی فعالیت های صورت گرفته در واحد تصویربرداری بیمارستان، به تصویر و نمایی از وضعیت موجود نیروی کاری و میزان کار انجام شده توسط آنان دست یافته شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
32 تا 41
لینک کوتاه:
magiran.com/p2444825 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!