ارائه مدلی جهت پیاده سازی فین تک در صنعت بانکداری کشور ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

محبوبیت فین تک ها باعث ایجاد فضای رقابتی جدیدی بین بانک ها شده است، زیرا فین تک ها الزامات بوروکراتیک را کاسته و موسسات مالی مانند بانک ها راحت تر، کارآمدتر و سریع تر خدمات ارایه می دهند. باتوجه به حرکت بانک ها به سمت فناوری های جدید در سطح جهان، لازم است برای همسو شدن با رشد جهانی و همگام شدن با محصولات ارایه شده شرکت های ارایه دهنده خدمات، شناختی کلی بر میزان استقبال از فناوری های نوین داشته باشیم. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی مولفه ها و ارایه مدلی جهت پیاده سازی فین تک در صنعت بانکداری کشور ایران است.

روش شناسی پژوهش

به منظور شناسایی مولفه های این مدل از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شده و با 15  نفر از خبرگان حوزه پولی و بانکی استفاده شده است که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از نوع نظری انتخاب شدند. در این پژوهش با استفاده از روش داده بنیاد با رهیافت استراوس و کربین در سه مرحله کدگذاری انجام شد.

یافته ها

در مرحله کدگذاری باز 123 مقوله و پس از طبقه بندی در مرحله کدگذاری محوری 26  مولفه استخراج شد که در نهایت در مرحله کدگذاری انتخابی پس از شناسایی روابط بین مولفه ها مدل پارادایمی پژوهش شکل گرفت.

اصالت / ارزش افزوده علمی

عوامل علی اثرگذار بر پیاده سازی مدل سیاست گذاری: قانون گذاری، زیرساخت های حقوقی، تسهیلات دولتی، مشوق های قانونی، اصلاح سیاست های کلان حاکمیتی تحلیل می شوند. به علاوه در این مسیر عوامل مانند زیرساخت های فناوری، ایجاد کانال های ارتباطی نقش مداخله گر بوده و عوامل قصد استفاده از فناوری، فرهنگ مشارکت، فرهنگ کارآفرینی، ریسک پذیری، یادگیری و آموزش، اعتمادسازی نقش زمینه ای را دراین خصوص بازی می کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p2477455 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!