بهبود پاسخ دینامیکی ژنراتور القائی دوسو تغذیه در برابر ولتاژ پایین شبکه به کمک سیستم کنترلی مبتنی بر حالت لغزش انتگرالی با مرجع توان راکتیو متغییر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله به منظور بهبود پاسخ دینامیکی ژنراتور القایی دوسوتغذیه (DFIG)، یک سیستم کنترلی جدید مبتنی بر کنترل‏کننده سطح لغزش پیشنهاد شده است. به این منظور کنترل مستقل توان‏های اکتیو و راکتیو خروجی ژنراتور از طریق یک کنترل‏کننده مد لغزشی (SMC) که در برابر اغتشاشات خارجی و نامعینی‏های سیستم مقاوم است، کنترل می گردد. برای بهبود عملکرد کنترل در حالت ماندگار، مدل انتگرالی کنترل‏کننده مد لغزشی (ISMC) و برای بهبود قابلیت عبور از ولتاژ پایین (LVRT) ژنراتور در شرایط وقوع خطا، کنترل‏کننده توان راکتیو با مرجع متغیر مبتنی بر کنترل‏کننده‏ متناسب-انتگرال گیر (PI) پیشنهاد شده است. عملکرد کنترل‏کننده پیشنهادی در مدت زمان ردیابی توان مرجع، با دو سیستم کنترلی دیگر که مرجع ثابتی برای توان راکتیو داشته و مبتنی بر کنترل کننده های SMC و PI هستند در 9 حالت مختلف خطا مقایسه شده است. خطاهای تک فاز به زمین، دو فاز به زمین و سه فاز به زمین در حالت های زیر سنکرون، سنکرون و فوق سنکرون حالت های مختلف مورد نظر در مقایسه سیستم های کنترلی هستند. نتایج شبیه سازی با استفاده از نرم افزار سیمولینک متلب، نشان دهنده رفتار حالت گذرای مناسب تر و به ویژه فراجهش های کمتر جریان، ولتاژ لینک DC و توان اکتیو خروجی در سیستم کنترل پیشنهادی در مقایسه با دو سیستم دیگر در شرایط وقوع انواع خطا بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p2481576 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!