تحلیل چالش های سلامت روانشناختی افراد برای مشارکت در فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

اهمیت مشارکت در فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت باعث شده است تا تمامی ابعاد مربوط به این مساله از جمله چالش های سلامت روانشناختی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. تحقیق حاضر با هدف تحلیل چالش های سلامت روانشناختی افراد برای مشارکت در فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت طراحی و اجرا گردید.

روش کار

روش تحقیق حاضر آمیخته می باشد. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل متخصصان مدیریت ورزشی، مجریان و مدیران بخش های فرهنگی ورزشی، مدیران سازمان های ورزشی، متخصصان جامعه شناسی آشنا با حوزه ورزشدر ورزش (11= تعداد) می باشد. در بخش کمی، جامعه آماری تحقیق متشکل از افراد جوان در سراسر شهر تهران که از فعالیت های ورزشی در گذراندن اوقات فراغت به فعالیت های ورزشی می پردازند در نظر گرفته شد با توجه به نامحدود بودن تعداد آن ها در سراسر شهر تهران و با استفاده از جدول مورگان 384 نفر در نظر گرفته شد. کلیه روند تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر در نرم افزارهای SPSS و AMOS انجام شد.

یافته ها

 نتایج کیفی تحقیق نشان داد که چالش های سلامت روانشناختی افراد برای مشارکت در فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت شامل 23 مورد بود. به صورت کلی چالش های سلامت روانشناختی افراد برای مشارکت در فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت در سه دسته چالش فردی، چالش ذهنی و چالش محیطی مشخص گردید.

نتیجه گیری

 توجه به چالش های شناسایی شده شامل چالش فردی، چالش ذهنی و چالش محیطی و کنترل این چالش ها می تواند زمینه جهت بهبود وضعیت مشارکت افراد جهت حضور در فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت را فراهم نماید.

زبان:
فارسی
صفحات:
58 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p2481676 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!