مقایسه کنترل مبدل بوست سه سطحی مدولار در سامانه های انرژی تجدیدپذیر با دو روش: کنترل کننده مدلغزشی غیرمستقیم و کنترل کننده PI

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در سامانه های انرژی های تجدیدپذیر، پیل های سوختی و سامانه های فتوولتاییک دارای کاربرد زیادی هستند. مبدل هایDC  علاوه بر تغییر ولتاژ نقش به سزایی در رفع چالش های این منابع به عهده دارند. با توجه به ویژگی های سامانه های تجدیدپذیر، کنترل این مبدل ها که دارای رفتار غیرخطی هستند، در عملکرد مناسب سامانه بسیار مهم است. در این مقاله، کنترل یک مبدل مدولار DC مورد بررسی قرار می گیرد. این مبدل بر اساس بوست سه سطحی بنا شده است. این ساختار، علاوه بر افزایش سطح ولتاژ ورودی می تواند تعادل ولتاژDC  را در خروجی ایجاد کند. در هر مدول این مبدل، دو خازن وجود دارد و یک خازن میان هر دو مدول مشترک است. نحوه پیاده سازی یک کنترل کننده غیر خطی براساس مدلغزشی غیر مستقیم و یک کنترل کننده خطی سنتی PI بیان شده است. عملکرد دو کنترل کننده با یکدیگر مقایسه شده است. به کمک نرم افزار متلب/ سیمولینک، مدار شبیه سازی شده است. نتایج و شکل موج های ساختار مورد مطالعه ارایه داده شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی، در چند بخش معرفی شده است. یک بخش شامل مقایسه دینامیک های توان های ورودی است و بخش دیگر ولتاژهای خازن ها جهت تعادل ولتاژ است. این بررسی ها برای تغییرات توان ورودی، مقدار بار و ولتاژ ورودی انجام شده است. برتری کنترل پیشنهادی نسبت به کنترل کننده سنتی در هر بخش نشان داده شده است. در حالت گذرا، کنترل کننده خطی به ازای تغییرات توان های ورودی، بار و یا ولتاژ ورودی، تعادل ولتاژ خازن ها را نمی تواند برقرار سازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
80 تا 90
لینک کوتاه:
magiran.com/p2487800 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!