بررسی یک مورد افت سطح هوشیاری در نتیجه مصرف قرص با کلوفن (گزارش موردی)

پیام:
نوع مقاله:
گزارش موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها می تواند پیامدهای متفاوتی اعم از ایجاد حساسیت تا مرگ را به همراه داشته باشد. از بین داروهایی که برای رفع اسپاسم های مزمن استفاده قرار می گیرد می توان به باکلوفن اشاره کرد. مسمومیت با باکلوفن یک مسیله نادر است و در مسمومیت با باکلوفن جذب دارو طولانی تر و کامل تر صورت می گیرد به طوری که در دوزهای درمانی باکلوفن ابتدا در ستون فقرات اثرات خود را نشان می دهد اما در دوز های بالاتر نفوذ دارو آسان تر است و از سد خونی-مغزی عبور می کند و علایمی نظیر مرگ مغزی را نشان می دهد که به صورت گشادی مردمک ها و نامتقارن بودن آن ها و نیز هیپوتونی و هیپورفلکسی می باشد اگرچه مطالعات کمی در ارتباط با مرگ ومیر ناشی از مصرف داروی باکلوفن گزارش شده است و مسمومیت در ارتباط با داروی باکلوفن در دوزهای بالای 270 میلی گرم می باشد.

گزارش مورد:

 مطالعه حاضر به گزارش یک مورد افت شدید هوشیاری و خواب آلودگی و کاهش شدید تون عضلانی درنتیجه مصرف تنها 50 میلی گرم از داروی باکلوفن پرداخته شده است.

نتیجه گیری:

 ازآنجاکه آلبومین به عنوان فراوان ترین پروتیین در خون وظیفه انتقال اکثر دارو ها در پلاسما را بر عهده دارد، لذا سطح آلبومین تاثیر زیادی در فارماکولوژی و فارماکوکنتیک دارو در پلاسما دارد و می تواند در ایجاد مسمومیت رخ داده در بیمار موثر باشد. بر این اساس پیشنهاد می شود پرستاران در هنگام بررسی وضعیت و ارایه مراقبت به بیمار به سطح آلبومین خون به عنوان یک عامل مداخله گر در عکس العمل و پاسخ بیمار به درمان با داروی باکلوفن توجه داشته باشند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
39 تا 44
لینک کوتاه:
magiran.com/p2513375 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!