اثر ضد قارچی فراکسیون جداسازی شده از عصاره ی آلیوم هیرتیفولیوم بر کاندیدیازیس واژینال در مقایسه با کلوتریمازول: یک مطالعه ی کارآزمایی بالینی دوسوکور

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

 مقدمه:

 کاندیدیازیس ولوواژینال، یک مشکل بهداشتی مهم و از شایع ترین عفونت های دستگاه تناسلی زنان است. هدف از مطالعه ی حاضر، ارزیابی تاثیر عصاره ی فرموله شده ی ضد قارچی واژینوهیل® به عنوان فرکسیون خالص شده و فرموله شده از عصاره ی اتیل استاتی گیاه آلیوم هیرتیفولیوم در درمان واژینیت کاندیدایی می باشد.

روش ها

فراکسیون هایی از عصاره ی اتیلن استاتی گیاه آلیوم هیرتیفولیوم (موسیر کوهی) تهیه و MIC آن ها در برابر سویه استاندارد کاندیدا آلبیکنس تعیین شد. موثرترین فراکسیون با اثر ضدقارچی فرموله شده و واژینوهیل® نامگذاری شد. 30 زن مبتلا به عفونت ولوواژینال کاندیدیازیس تایید شده به دو گروه تحت تیمار با واژینوهیل® و گروه شاهد بدون تغییرات معنی داری در سن، سطح تحصیلات و شغل تقسیم شدند. واژینوهیل® برای درمان 15 زن (15 = n) استفاده گردید و افراد گروه شاهد (15 = n) تحت درمان استاندارد با کلوتریمازول قرار گرفتند.

یافته ها

فراکسیون جدا شده با بیشترین اثر ضدقارچی دارای MIC 60 میکروگرم در میلی لیتر در برابر کاندیدا آلبیکنس بود. زنان تحت درمان با واژینوهیل® و گروه زنان تحت درمان با کلوتریمازول از نظر سن، وضعیت شغلی و سابقه ی بارداری تفاوت معنی داری نداشتند. تیمار واژینوهیل® منجر به بهبود و تسریع در درمان کامل، کاهش التهاب و کاهش ترشحات غیرطبیعی واژن در زنان مبتلا به کاندیدیازیس ولوواژینال در مقایسه با گروه تحت درمان با کلوتریمازول می شود.

نتیجه گیری

واژینوهیل® به عنوان کاندید دارویی جدید و موثر در درمان زنان مبتلا به کاندیدیازیس ولوواژینال و نوع عود کننده ی آن در نظر گرفته شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
873 تا 879
لینک کوتاه:
magiran.com/p2517126 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!