ارزیابی مهارت خواندن و درک مطلب در کتاب ویژن 3 و زبان انگلیسی پیش دانشگاهی براساس دسته بندی فریمن (1400) و دیدگاه معلمان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
متون موجود در کتابها به عنوان منبع غنی درونداد قابل فهم برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب شده و عمدتا همراه با فعالیتهایی هستند که برای اطمینان حاصل کردن از درمک مطلب ارایه می شوند. با توجه به اهمیت مهارت خواندن برای دانش آموزان کلاس دوازدهم به عنوان دانشجویان آتی، مطالعه ی حاضر به ارزیابی و مقایسه ی بخش مربوط به مهارت خواندن در کتاب ویژن 3 و کتاب زبان انگلیسی پیش دانشگاهی پرداخته است. از دسته بندی فریمن برای فعالیتهای خواندن و درک مطلب استفاده شده است. برای غنا بخشیدن به بخش کمی ، 32 معلم پایه ی دوازدهم که سابقه ی تدریس دو کتاب را داشتند مورد مصاحبه قرار گرفتند. نتایج نشان داد که سوالات مربوط به مهارت های زبانی بیشترین فراوانی را در هر دو کتاب داشته اند. کمترین فراوانی به ترتیب مربوط به فعالیتهای مربوط به عواطف و محتوا درکتاب قدیم و جدید بوده است. نتایج آزمون خی دو تفاوت معناداری میان این دو کتاب از نظر سه دسته فعالیت مربوط به مهارت خواندن نشان داد. تحلیل پاسخ معلمان به سوالات مصاحبه نیز تایید کننده ی نتایج بخش کمی مطالعه بود. معلمان از گنجانده شدن سوالات بیشتر مربوط به عواطف در کتاب ویژن 3 ابراز رضایت داشتند اما بر این باور بودند که کتاب جدید باید از نظر کمیت و کیفیت متن ها و فعالیتهای مربوط به مهارت خواندن و درک مطلب مورد بازنگری قرار گیرد تا بتواند مهارتهای خواندن دانش آموزان را تقویت نماید. یافته ها برای تهیه مطالب درسی و معلمان کاربردهای آموزشی دارد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
80 تا 99
لینک کوتاه:
magiran.com/p2518117 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!