تدریس صریح و تدریس ضمنی استراتژی درخواست کردن: مقایسه تاثیر این دو روش بر نگارش ایمیل فراگیران زبان انگلیسی سطح فوق متوسط

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
این تحقیق به مقایسه تاثیر تدریس صریح و تدریس ضمنی استراتژی درخواست کردن بر نگارش ایمیل فراگیران دختر سطح فوق متوسط زبان انگلیسی پرداخته است. شصت و دو نفر فراگیر زبان انگلیسی از شعبه دخترانه زبانکده ملی ایران در این کار تحقیقی مشارکت کردند و آنها در چهار کلاس مجزا بصورت تصادفی در دو گروه تدریس صریح و تدریس ضمنی قرار گرفتند. با طراحی دو نوع مختلف آزمون، اطلاعات مورد نظر را قبل و پس از تدریس جمع آوری گردید. در مرحله اول یک هفته قبل از شروع ترم در دو جلسه مجزا ابتدا تست بررسی ایمیل و سپس آزمون نگارش ایمیل برگزار شد. بعد زبان آموزان دو گروه در ده جلسه 30 دقیقه ای تحت آموزش قرار گرفتند. در گروه تدریس صریح به طور صریح استراتژی درخواست کردن ازافراد در جایگاه های اجتماعی متفاوت به زبان آموزان آموزش داده شد و توضیحات درسی بصورت کتبی (بروشور) به آنها داده شد. زبان آموزان در گروه تدریس ضمنی هم بدون توضیحاتی صریح در مورد استراتژی درخواست کردن تحت تعلیم قرار گرفتند. بررسی داده ها نشان داد که هر دو روش تدریس تاثیرقابل توجهی بر بکارگیری صحیح استراتژی درخواست کردن در نگارش ایمیل داشتند اگرچه فراگیران در گروه تدریس صریح به طور معناداری بیشتر از گروه ضمنی پیشرفت کردند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
150 تا 170
لینک کوتاه:
magiran.com/p2518142 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!