برنامه ریزی پویای تقریبی مبتنی بر بهینه سازی مجموع مربعات برای سیستم های متغیر با زمان و کاربرد آن در طراحی قانون هدایت زیربهینه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله، روشی برای کنترل زیربهینه سیستم های چندجمله ای متغیر با زمان ارایه و از آن برای طراحی قانون هدایت ره گیرها استفاده می شود. ازآنجایی که معادلات برخورد ره گیر و هدف به فاصله بین آن ها وابسته هستند و این فاصله در طول پرواز تغییر می کند، طراح قانون هدایت با یک سیستم متغیر با زمان مواجه است. روش های توسعه داده شده برای کنترل سیستم های نامتغیر با زمان، به طور مستقیم قابل استفاده برای سیستم های متغیر با زمان نیستند. یکی از رویکردهای کنترلی مرسوم برای طراحی قانون هدایت ره گیرها، کنترل بهینه می باشد. برنامه ریزی پویای تقریبی یک روش شناخته شده برای حل مسیله کنترل بهینه است. یکی از چالش های کاربرد این روش برای کنترل سیستم های غیرخطی متغیر با زمان، سخت بودن حل معادله بلمن است. در روش پیشنهادی این مقاله، حل معادله بلمن با حل یک مسیله بهینه سازی مجموع مربعات جایگزین شده است. ثابت می شود که سیاست کنترلی طراحی شده با این روش، پایدارساز نمایی فراگیر و زیربهینه خواهد بود. درنهایت، کارایی روش پیشنهادی برای هدایت ره گیرها، از طریق شبیه سازی های عددی نشان داده می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
89 تا 103
لینک کوتاه:
magiran.com/p2523430 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!