توانمندسازی مهارت های فرزندپروری خانواده مهاجر و پناهنده: مروری بر ادبیات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

در سراسر جهان، بیش از 79.5 میلیون نفر به اجبار آواره شده اند، از جمله تعداد قابل توجهی از خانواده های مهاجر و پناهنده دارای فرزند. مهاجرت و پناهندگی در ابعاد مختلف از جمله سلامت روحی، جسمی و روحی بر این خانواده ها تاثیر می گذارد. شناسایی نیازهای خانواده و تقویت مهارت های فرزندپروری می تواند انسجام و سلامت خانواده و همچنین ادغام آسان در کشور میزبان را بهبود بخشد. این بررسی بخشی از پروژه Erasmus+ با بودجه IENE 8 (آموزش بین فرهنگی برای پرستاران در اروپا) با هدف توانمندسازی خانواده های مهاجر و پناهنده در مورد مهارت های فرزندپروری است.

روش ها: 

این یک بررسی محدوده ای از ادبیات بود. کشورهای شریک IENE 8 (قبرس، آلمان، یونان، ایتالیا، رومانی، و بریتانیا) مقالات بررسی شده، ادبیات خاکستری و گزارش های رسانه های جمعی را در سطح بین المللی، اروپایی و ملی جستجو کردند. بازه زمانی جستجوی ادبیات علمی و خاکستری بین 2013-2018 و برای رسانه های جمعی بین سال های 2016 تا 2018 بوده است.

یافته ها

124 منبع مرتبط شناسایی شد. آنها شامل 33 مقاله بررسی شده، 47 سند ادبیات گری و 44 گزارش رسانه های جمعی بودند. این امر اهمیت درک نیازهای خانواده های مهاجر دارای فرزند را آشکار کرد.

نتیجه گیری

از ادبیات مشهود است که نیاز به حمایت از والدین پناهنده برای تنظیم مهارت های موجود و توانمندسازی آنها برای توسعه مهارت های جدید وجود دارد. متخصصان مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی نقش اساسی در بهبود مهارت های فرزندپروری پناهندگان دارند. این امر می تواند با تدوین و اجرای برنامه های مداخله ای خانواده محور و حساس فرهنگی انجام شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
337 تا 348
لینک کوتاه:
magiran.com/p2526268 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!