ارزیابی مقاومت به خوردگی پوشش ‏های تشکیل‏ شده به روش اکسیداسیون الکترولیتی پلاسمایی در الکترولیت‏ های متفاوت روی زیرلایه تیتانیوم در محلول رینگر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در پژوهش حاضر، اثر غلظت‏های متفاوت نمک‏های استات‏کلسیم (10 و 20 گرم بر لیتر) و هیدروکسیدپتاسیم (1 و 3 گرم بر لیتر) موجود در الکترولیت فرایند اکسیداسیون الکترولیتی پلاسمایی بر مقاومت به خوردگی پوشش‏های متشکل روی تیتانیوم خالص بررسی‏شده است. پس از مشاهده ساختار سطح پوشش‏ها مشخص شد که کم‏ترین میزان تخلخل (86/4 درصد) مربوط به پوشش تشکیل‏شده در الکترولیت حاوی 20 گرم بر لیتر استات‏ کلسیم و 1 گرم بر لیتر هیدروکسید پتاسیم بود. این پوشش هم‏چنین بیشترین زاویه تماس با قطره آب (89/67 درجه) و یا به عبارتی کم‏ترین میزان ترشوندگی را از خود نشان داد. نتایج ارزیابی رفتار خوردگی پوشش‏ها بااستفاده از آزمون‏های طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی و پلاریزاسیون پتانسیودینامیک پس از 48 ساعت غوطه ‏وری در محلول رینگر ‏نشان داد که پوشش حاصل از الکترولیت ذکرشده دارای کم‏ترین میزان چگالی جریان خوردگی (030/0 میکروآمپر بر سانتی‏مترمربع) و بیش‏ترین مقاومت به خوردگی (2/448 کیلواهم در سانتی‏مترمربع) در بین تمامی پوشش‏ها بود. مقاومت بالای این پوشش در برابر خوردگی ناشی از درصد تخلخل پایین و در نتیجه کاهش میزان نفوذ یون‏های خورنده به زیرلایه و هم‏چنین قابلیت ترشوندگی پایین آن بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2533330 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!