فراتحلیل اثر افشای اطلاعات بر واکنش بازار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف:

 به منظور یکی نمودن نتیجه تحقیقات مختلف و پیداکردن عواملی که باعث تعدیل رابطه بین افشای اطلاعات و واکنش بازار می شوند، در این تحقیق از روش شناسی فراتحلیل (متاآنالیز) که جزء روش های کمی هستند استفاده گردید.

روش شناسی پژوهش:

 برای انجام روش فراتحلیل، با استفاده از نرم افزار CMA و سایت های مجله های خارجی (مقاله های منتشرشده در ارتباط با متغیرهای پژوهش از سال 1990 تا سال 2020) و سایت های اینترنتی نشریه های علمی پژوهشی داخلی (مقاله های منتشرشده در ارتباط با متغیرهای پژوهش از سال 1370 تا سال 1399) به عنوان جامعه آماری پژوهش شناسایی و جمع آوری شدند و با روش حذف سیستماتیک در نهایت 86 مطالعه مورد تجزیه وتحلیل واقع شده است.

یافته ها

نتایج بررسی مطالعات انجام شده در بازه زمانی مذکور و پیرامون این رابطه، با به کارگیری آزمون های I2 و Q بیانگر آن است که اکثر این مطالعات نامتجانس (ناهمگن) میباشند. برای شناسایی عوامل عدم تجانس، تحقیقات بر اساس روش های مختلف سنجش و اندازه گیری افشای اطلاعات و واکنش بازار و محاسبه آماره درون گروهی دریافتیم که این معیارهای متفاوت اندازه گیری بکار رفته در تحقیقات، یکی از عوامل تناقض در نتایج تحقیقات است. در ادامه بررسی مشاهده شد رابطه معناداری بین مولفه های حسابرسی با واکنش بازار وجود ندارد درحالی که در مقابل، بین انواع افشای اختیاری و اجباری، و مولفه های حاکمیت شرکتی با واکنش بازار، رابطه معنادار مشاهده گردید.

اصالت / ارزش افزوده علمی:

 به استناد یافته های پژوهش حاضر، فعالان و سرمایه گذاران بازارهای مالی باید در تجزیه وتحلیل های خود، نحوه افشای اطلاعات و ابزارهای الزام آور افشا و ترکیب اعضای سهام داران را موردتوجه جدی تر قرار دهند اما مولفه های حسابرسی رهنمون خاصی برای انتخاب بهترین گزینه سرمایه گذاری به فعالان بازارهای مالی ارایه نمی دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 28
لینک کوتاه:
magiran.com/p2548154 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!