تبیین ارتباط نوع ارزش های جنسیتی خانوادگی با طلاق و ارائه راهکاری مبتنی بر سبک زندگی اسلامی در دیدگاه رهبری (مقایسه زنان مطلقه و غیر مطلقه دارای طلاق عاطفی شهر بندر عباس)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

مطالعه تحولات و تغییرات ارزشی، روشی برای شناخت تحولات اجتماعی عمده است؛ پس در هر جامعه، بررسی علمی نظام ارزشی و مسایل آن در سطوح ملی حاکی از اهمیت این موضوع می باشد. هدف مطالعه حاضر  تبیین ارتباط نوع ارزش های جنسیتی خانوادگی با طلاق و ارایه راهکاری مبتنی بر سبک زندگی اسلامی در دیدگاه رهبری می باشد.

مواد و روش ها:

 این مطالعه به روش پیمایشی می باشد. این پژوهش از نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم و تصادفی ساده جهت زنان غیر مطلقه و نمونه گیری زنجیره ای جهت زنان مطلقه بهره گرفت. داده های پرسشنامه با مصاحبه جمع آوری و روایی صوری از طریق مرور ادبیات و قضاوت خبرگان و پایایی آن با آلفای کرونباخ تایید شد.

یافته ها: 

نتایج بدست آمده از یافته های توصیفی نشان داد، 5/40  درصد از زنان، دارای طلاق عاطفی زیاد و 5/59 در صد از آنها، دارای طلاق عاطفی متوسط هستند؛ نتایج به دست آمده از آزمون کای اسکویر، نشان داد بین نوع ارزش های جنسیتی، با نوع طلاق، با اطمینان 99/0 درصد و در سطح خطای کوچکتر از 01/0 رابطه معناداری وجود دارد و شدت رابطه، 210/0  می باشد.

نتیجه گیری:

 به طور کلی می توان بیان داشت که ارزش های جنسیتی خانوادگی نهادینه شده در زنان دارای طلاق عاطفی، نسبت به زنان دارای طلاق قانونی، سنتی تر می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
621 تا 632
لینک کوتاه:
magiran.com/p2564955 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!