بررسی تاثیر سرمایه های اجتماعی بر عملکرد بازاریابی دیجیتال با میانجی گری مدیریت زنجیره تامین و تعدیل گری مدیریت دانش

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

بازاریابی و به طور اخص بازاریابی دیجیتال به عنوان یک عامل اصلی در عملکرد کسب وکار شناخته     می شود. به طوری که عملکرد نامناسب بازاریابی دیجیتال در کسب وکارهای کوچک اغلب به سطوح پایین عملکرد و مخاطرات بالاتر شکست منجر می شود. برخورداری از سرمایه اجتماعی قوی، مدیریت مناسب زنجیره تامین و توجه به مدیریت دانش در شرکت های کوچک، به دسترسی سریع به مزیت رقابتی و بهبود عملکرد شرکت منجر می شود.

روش پژوهش: 

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد بازاریابی دیجیتال با میانجی گری مدیریت زنجیره تامین و تعدیل گری مدیریت دانش پرداخته می شود. این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از مدیران و خبرگان شرکت های کوچک و متوسط است؛ که به صورت تصادفی تعداد 130 نفر از اعضای نمونه در دسترس قرارگرفته و پرسشنامه ها تکمیل شد.

یافته ها

داده ها با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس.[1] نسخه 16 و روش حداقل مربعات جزیی و نرم افزار اسمارت پی.ال.اس.[2] نسخه سه، تجزیه وتحلیل شدند.

نتیجه گیری

بررسی نتایج این تحقیق نشان داد که سرمایه اجتماعی با ضریب 770/2، مدیریت زنجیره تامین با ضریب 800/4، مدیریت دانش با ضریب 0450/10 بر عملکرد بازاریابی دیجیتال و همچنین سرمایه اجتماعی با ضریب 546/6 بر مدیریت زنجیره تامین تاثیر مثبت و معنی داری دارند؛ و نتایج نشان دهنده نقش میانجی مدیریت زنجیره تامین با ضریب 7070/3 در تاثیر سرمایه اجتماعی و عملکرد بازاریابی دیجیتال است؛ همچنین مدیریت دانش با ضریب 433/2 نقش تعدیل کننده در رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازاریابی دیجیتال در شرکت های کوچک و متوسط دارد. 

زبان:
فارسی
صفحات:
205 تا 231
لینک کوتاه:
magiran.com/p2585241 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!