تاثیر آمیخته ی بازاریابی منتخب بر قصد خرید مشتریان با اثر واسطه گری ارزش ویژه ی نام تجاری (مورد مطالعه: شرکت پوشاک هاکوپیان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها برای بقا نیاز به استفاده از دانش، فنون و تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. در این پژوهش که از نوع کاربردی و پیمایشی می باشد، روابط بین اقدامات آمیخته ی بازاریابی منتخب (محصول و قیمت)، قصد خرید مشتریان و ارزش ویژه ی نام تجاری (آگاهی از نام تجاری و تداعی های آن، کیفیت درک شده و وفاداری به نام تجاری) بررسی شده است. آمیخته ی بازاریابی، تلاش های کلیدی شرکت برای فروش، و قصد خرید مشتریان به عنوان نتیجه ی محتمل آن در نظر گرفته شده است. همچنین ابعاد ارزش ویژه ی نام تجاری، به عنوان واسطه ای مابین تلاش های آمیخته ی بازاریابی و قصد خرید مشتریان قرار گرفته اند. جامعه ی آماری این بررسی، مشتریان شرکت پوشاک هاکوپیان بوده و برمبنای جدول مورگان تعداد 437 نفر از آن ها با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات علاوه بر مطالعات کتابخانه ای، پرسش نامه بوده که روایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن از طریق آزمون کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. به منظور سنجش فرضیه های پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) با تکنیک PLS استفاده شده است. یافته های این پژوهش که با استفاده از نرم افزارهای SPSS و SmartPLS استخراج گردیده، نشان دهنده ی تاثیرگذاری معنادار مولفه های محصول و قیمت از آمیخته ی بازاریابی شرکت پوشاک هاکوپیان بر هر سه بعد ارزش ویژه ی نام تجاری آن است. هر سه بعد ارزش ویژه ی نام تجاری نیز بر قصد خرید مشتریان تاثیر می گذارند. همچنین، محصول و قیمت آن تاثیر مستقیم بر قصد خرید مشتریان از شرکت پوشاک هاکوپیان ندارند و فقط به واسطه ی ارزش ویژه ی نام تجاری آن شرکت منجر به خرید مشتریان می شوند. از مهم ترین نتایج پژوهش این است که فروش کنونی شرکت پوشاک هاکوپیان مدیون برندسازی گذشته ی آن است؛ این برندسازی با تلاش های مختلفی به وجود آمده که مهم ترین آن آمیخته ی بازاریابی پیشین بوده.

زبان:
فارسی
صفحات:
39 تا 62
لینک کوتاه:
magiran.com/p2608300 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!