بررسی و تحلیل جایگاه پلیس بین الملل در برقراری نظم و امنیت بین المللی دریایی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

سازمان پلیس اینترپل، سازمانی است که با همکاری دولت های مختلف تشکیل که دلیل این همکاری نقش بسیار مهم دولت ها در پیشگیری از جرایم بین المللی و برقراری نظم و امنیت بین المللی از جمله نظم و امنیت دریایی بوده است. امروزه نظم بین المللی با چالش های عمده ای از جمله جرایمی همچون نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جرایم سایبری روبروست.عواملی مانند سازمان یافتگی، فراملی شدن و استفاده از اینترنت(فضای مجازی) سبب تسهیل در ارتکاب جرایم شده اند. در چنین شرایطی ضرورت همکاری دولت ها و نهادهای ذی ربط بیش از هر موقع دیگری احساس می شود. به همین جهت سازمان پلیس بین الملل در جهت همکاری متقابل دولت ها در زمینه مبارزه با جرایم بین المللی و برقراری نظم عمومی تشکیل گردیده است.

روش تحقیق: 

روش تحقیق در این پایان نامه توصیفی و کتابخانه ای می باشد. در این روش نگارنده با استفاده از منابع کتابخانه ای، کتب نشریات و منابع موجود حقوقی اقدام به تحلیل و تفسیر و گردآوری مطالب نموده است.

نتایج و یافته های تحقیق: 

در سطوح ملی پلیس کشورها به عنوان مهم ترین نهاد اجرایی مقابله با جرایم باید ضمن شناخت مفهومی و مصداقی گونه های مختلف جرم از جمله قاچاق، روش های مبارزه خود را با متدهای جدید علمی، فنی و پلیسی در سطح بین الملل تطبیق داده و به منظور مبارزه موثرتر با انواع جرایم و برقراری نظم و امنیت، پلیس بین الملل که نقش پشتیبانی اجرایی و عملیاتی بین پلیس های کشورهای مختلف را بر عهده دارد هماهنگ گردیده و از روش های جدید مبارزه با جرایم و برقراری نظم و امنیت الگوبرداری نمایند.

زبان:
فارسی
صفحات:
28 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p2616950 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!