تاثیر سیاست تقسیم سود سهام بر ثبات مالی بانک های ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر سیاست تقسیم سود سهام بر ثبات مالی بانک ها می پردازد. بدین منظور رابطه بین سیاست تقسیم سود سهام و ثبات سیاست تقسیم سود سهام با ثبات مالی بانک ها در بلندمدت و کوتاه مدت مورد آزمون قرار گرفت.روش شناسی پژوهش: در این پژوهش 23 بانک پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار در فاصله بین سال های 1391 الی 1399 مورد بررسی قرار گرفت. داده های پژوهش از نوع داده های ترکیبی بوده و با به کارگیری روش برآورد مدل خودرگرسیون برداری به روش هم انباشتگی جوهانسون - جوسیلیوس و مدل تصحیح خطای برداری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.
یافته ها
نتایج پژوهش نشان می دهد که نسبت سود سهام پرداختی بر ثبات مالی بانک ها در بلندمدت تاثیر مثبت و معنی داری دارد و همچنین نسبت سود انباشته نیز بر ثبات مالی بانک ها در بلندمدت تاثیر منفی و معنی داری دارد و یافته ها نشان داد که ثبات در سیاست تقسیم سود سهام بر ثبات مالی بانک ها در بلندمدت تاثیر مثبت و معنی داری دارد.اصالت / ارزش افزوده علمی: نتایج حاصل از این پژوهش می تواند مدیران را در اتخاذ تصمیمات بهینه در خصوص تعیین میزان سود تقسیمی بهینه و اتخاذ سیاست های منطقی توزیع سود نقدی سهام با درنظرگرفتن اهمیت حفظ ثبات مالی بانک ها یاری رساند به طوری که امکان پیش بینی دقیق تر بازده آتی سهام را برای سهامداران و تحلیلگران مالی فراهم نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
189 تا 212
لینک کوتاه:
magiran.com/p2617061 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!