بررسی تاثیر تعاملات صوتی در کلاس درس بین دانش آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و چت بات بر روان صحبت کردن و اضطراب در صحبت کردن به زبان خارجی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
این مطالعه یافته های یک تحقیق شبه آزمایش را در مورد تاثیر فعالیت های گفتاری پشتیبانی شده توسط ربات صوتی چت کننده در کلاس درس بر روان صحبت کردن زبان آموزان به زبان انگلیسی و اضطراب در صحبت کردن به زبان خارجی را گزارش می کند. لذا شصت زبان آموز با سطح زبان انگلیسی متوسط به بالا به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند که مهارت های گفتاری را بدون و با استفاده از ربات صوتی چت کننده در طول یک دوره آموزشی انگلیسی عمومی هشت هفته ای تمرین می کردند. داده های این مطالعه از طریق نمرات آزمون گفتاری (ارزیابی آن بر اساس نرخ گفتار و تعداد مکث در کلمات زبان آموزان) در قبل از شروع و بعد از اتمام مطالعه و نیز پرسشنامه اضطراب در صحبت کردن به زبان انگلیسی (FLSA) جمع آوری شد. برای بررسی اینکه آیا مشارکت زبان آموزان در فعالیت های گفتاری کلاسی با استفاده از ربات چت کننده رپلیکا تاثیر قابل توجهی در روان صحبت کردن آنها به زبان انگلیسی نسبت به کلاس های معمولی دارد، تحلیل ANCOVA یک طرفه انجام گرفت و نیز نمرات آزمون گفتاری قبل از شروع مطالعه به عنوان متغیر کمکی در نظر گرفته شد. به طور مشابه، تحلیل ANCOVA یک طرفه برای بررسی مقادیر اضطراب در صحبت کردن به زبان خارجی نیز اجرا شد. نتایج کمی نشان داد که گروه آزمایش از نظر روان صحبت کردن به انگلیسی به طور قابل توجهی از گروه کنترل بهتر عمل کردند، این گروه مقادیر بالاتری نیز از اضطراب درصحبت کردن (FLSA) را در پایان آزمایش کاهش دادند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
61 تا 83
لینک کوتاه:
magiran.com/p2630568 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!