بیشینه سازی ظرفیت میزبانی منابع تولید پراکنده در شبکه توزیع مجهز به بارهای پاسخگو و ادوات جبرانساز از طریق رهیافت کنترل ولتاژ و مدیریت توان راکتیو

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله یک مدلسازی جدید مبتنی بر کنترل ولتاژ و مدیریت توان راکتیو با هدف اصلی بیشینه سازی ظرفیت میزبانی منابع تولید پراکنده در شبکه توزیع با استفاده از ظرفیت خالی اینورترهای واسط منابع فتوولتاییک و توربین بادی، سیستم تحریک دیزل ژنراتورهای سنکرون و ادوات جبرانساز توان راکتیو D-STATCOM ارایه می شود. هدف فرعی این پژوهش کمینه سازی تلفات انتظاری به هنگام رخداد سناریوهای مختلف بهره برداری منابع توربین بادی و فتوولتاییک می باشد که با مدلسازی عدم قطعیت متناظر با وزش باد و شدت تابش خورشید در منطقه با روش درخت احتمال محاسبه - می شود. قیود فنی مسیله شامل اضافه ولتاژ و ضریب قدرت باسهای شبکه توزیع می باشد. برای حل مدل پیشنهادی از الگوریتم ژنتیک استفاده می گردد. بمنظور اعتبارسنجی و تایید کارایی مدل پیشنهادی، مطالعات عددی بر روی یک فیدر شعاعی 10 باسه اصلاح شده - IEEE فشار متوسط با حضور و عدم حضور بارهای پاسخگو و تجهیز جبرانساز D-STATCOM انجام می شود. در نهایت، نتایج مفهومی حاصله از مطالعات موردی بیان می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p2631223 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!