شناسایی عوامل مالی اثرگذار در نظام ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوای متنی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

طی دهه اخیر، بسیاری از سازمان ها دریافته اند که در عمل فاقد نظام ارزشیابی عملکردی که بتوان از طریق آن اولویت ها و اهداف خود را به کارکنان انتقال داد و بهسازی آنها را پی گرفت، هستند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل مالی اثرگذار در نظام ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوای متنی است که از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی می باشد.

روش شناسی پژوهش:

 جامعه آماری اسناد و سوابق بالادستی و مقالات و پایان نامه های مرتبط با این حوزه بوده که متشکل شد از 12 مقاله فارسی و13 مقاله لاتین. روش نمونه گیری به صورت گلوله برفی و روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و روش پژوهش تحلیل محتوای متنی است. اکثر روش شناسان کیفی به جای استفاده از واژگان روایی و پایایی که اساسا و از لحاظ مبانی فلسفی ریشه در پارادایم کمی دارند، از معیار اعتمادپذیری یا قابلیت اعتماد جهت ارجاع به ارزیابی کیفیت نتایج کیفی استفاده می کنند. در این پژوهش از استراتژیهای تامین اعتمادپذیری، قابل قبول بودن، انتقالپذیری، قابلیت اطمینان و تاییدپذیری استفاده شده است.

یافته ها

پس از کدگذاری، مفهوم سازی و مقوله بندی، در نهایت عوامل مالی شناخته شد. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل محتوی متنی مقاله ها نشان از آن داشت که عوامل مالی اثرگذار بر ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی داری 68 معیار می باشد.

اصالت / ارزش افزوده علمی: 

موسسات و سازمان های اجرایی با هر رسالت، هدف و چشم انداز ملزم به پاسخگویی به مشتریان، ارباب رجوع و ذی نفعان هستند. این امر محقق نمی شود مگر با اجرای کامل و دقیق وظایف و فعالیت ها در جهت تحقق اهداف و توسعه و تعالی سازمان، بنابراین بررسی نتایج عملکرد یک فرآیند مهم راهبردی تلقی می شود. کیفیت و اثربخشی مدیریت و عملکرد، عامل تعیین کننده و حیاتی تحقق برنامه های توسعه سازمانی است. برای ارزیابی عملکرد سازمان ها و تعیین میزان موفقیت در دستیابی به اهداف تعیین شده، معیار و ابزارهای متعددی وجود دارد که باتوجه به طبیعت سیستم سازمانی و نحوه موفقیت آن انتخاب می شود. در این پژوهش به صورت کاملا کاربردی عوامل مالی که در نظام ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی موثر هستند شناسایی گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
49 تا 76
لینک کوتاه:
magiran.com/p2632851 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!