بررسی نقش تاثیر دوربین های کنترل سرعت بر بازدارندگی تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات جاده ای (مطالعه موردی: محور ترانزیت زنجان _ خرمدره و بالعکس)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه حمل و نقل مقوله ای است که هر فردی به نحوی با آن ارتباط مستقیم دارد و به موازات رشد و توسعه شهرها نیاز به خدمات و تسهیلات همگانی نیز افزایش یافته است. از طرفی با توجه به افزایش جمعیت، شبکه حمل و نقل جاده ای و همچنین وسایل نقلیه که باعث مشکلات جدی حمل و نقل از قبیل تصادفات، ترافیک و تخلفات جاده ای شده است، ضرورت دارد سیاست سرمایه گذاری حاکم از طرف مدیران و متولیان امر حمل و نقل و ترافیک، بکارگیری راهکارهایی در راستای کاهش تصادفات و تخلفات جاده ای را در الویت قرار دهند. در این تحقیق تلاش شد تا با بررسی یکی از روش های مدیریت سرعت جهت کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در محور های ترانزیت اصلی مورد بررسی قرار بگیرد. در این تحقیق محور ترانزیت زنجان _ خرمدره و بالعکس به عنوان محور مطالعه جهت تاثیر دوبین-های کنترل سرعت بر بازدارندگی تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات جاده ای مورد بررسی قرار گرفت و از نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید که برای بررسی روابط بین تخلفات، تصادفات و دوربین های کنترل سرعت از آزمون معنا داری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی مورد ارزیابی قرار گرفت، که پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج نشان دادند که 70 درصد علت کاهش تصادفات، وجود دوربین های کنترل سرعت در محور مذکور می باشد، و همچنین 73 درصد علت کاهش تخلفات رانندگی، افزایش دوربین های کنترل سرعت می باشد، از طرفی 88 درصد تعداد تصادفات مربوط به سرعت به تعداد تخلفات ناشی از سرعت وابسته است. در نتیجه وجود دوربین های کنترل سرعت می تواند به عنوان یکی از مهمترین بخش های مدیریت سرعت در تمام برنامه های بکار رفته اثر بخش باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 44
لینک کوتاه:
magiran.com/p2633522 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!