بررسی میزان تاثیر تبلیغات دیجیتال در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید کاربران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تاثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر قصد خرید کاربران با نقش میانجیگری حمایت از مشتری و درگیرسازی مشتری بوده است.
روش
تحقیق حاضر کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است و با رویکرد کمی صورت پذیرفته. جامعه آماری پژوهش حاضر دنبال کنندگان صفحات شرکت های تبلیغاتی منتخب در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام) هستند، که 54 نفر از آنها به عنوان نمونه جهت پاسخگویی به سوالات تحقیق انتخاب شده اند. جامعه آماری این مقاله شامل دنبال کنندگان صفحات شرکت های تبلیغاتی منتخب در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام) می باشند. بطوریکه اعضای نمونه بر اساس مشاهده تبلیغات ارایه شده در صفحه شرکت، اقدام به ارزیابی تبلیغات مذکور و ارایه نظرات خود در خصوص میزان درگیرسازی با تبلیغ، حمایت از برند تبلیغ شده و قصد خرید محصول از برند تبلیغ شده می نمایند. با توجه به اهمیت مقوله تبلیغات و تعامل با مشتریان در فضای آنلاین موجب گردید تا این تحقیق به تببین پیامدهای ناشی از تبلیغات در فضای دیجیتال با تمرکز بر درگیرسازی مشتری با برند، حمایت مشتری از برند و قصد خرید بپردازد.
نتیجه گیری
با ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی، روش های سنتی کسب و کار جوابگوی نیازهای مدرن نیستند و نیاز به روش های جدید داریم. رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری کلیدی برای تعامل سازمان ها با مشتریان و اجرای استراتژی های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی و محتواهای منتشر شده در آنها، نشان می دهد که کاربران در هر زمان و مکانی می توانند از این رسانه ها استفاده کنند. تبلیغات آنلاین یا تبلیغات دیجیتال به عنوان یکی از کارکردهای اصلی رسانه های اجتماعی شناخته شده است و تاثیر قابل توجهی بر رفتار مصرفی و خرید مشتریان دارد. توجه به تبلیغات و تعامل با مشتریان در فضای آنلاین باعث شده است که این تحقیق بر اثرات تبلیغات دیجیتال بر درگیرسازی مشتریان با برند، حمایت مشتریان از برند و قصد خرید تمرکز کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p2652563 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!