بررسی نقش بازارگرایی داخلی بر توسعه گرایش کارآفرینانه در صاحبان کسب و کارهای ورزشی (مطالعه موردی: باشگاه های ورزشی استان ایلام)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف از این پژوهش نقش بازارگرایی داخلی بر توسعه گرایش کارآفرینانه در صاحبان کسب و کارهای ورزشی بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی- هبستگی، از نظر هدف، از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر زمانی، آینده نگر بود. جامعه آماری این پژوهش همه مدیران باشگاه های ورزشی خصوصی استان ایلام به تعداد 210 نفر بود. نمونه آماری نیز برابر جامعه انتخاب شد. از آزمون (k-s) برای بررسی نوع توزیع داده ها استفاده شد و با توجه به اینکه توزیع داده ها طبیعی بود، از آزمون های آماری پارامتریک در تحلیل داده ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه بین متغیرها و از مدلسازی معادلات ساختاری برای تعیین روابط چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که شاخص های بدست آمده از برازش مدل مناسب می باشد. همچنین برای بررسی فرضیات تحقیق و تاثیر بازاریابی داخلی بر گرایش کارافرینانه و ابعاد آن به کمک مدل سازی معادلات ساختاری، مدل نهایی تحقیق در دو حالت ضرایب استاندارد شده مسیرهای مربوط به فرضیات تحقیق و ضرایب معناداری t مورد آزمون قرار گرفت. ضریب معناداری t میان دو متغیر بازارگرایی داخلی و گرایش کارآفرینانه بزرگتر از 96/1 و برابر با 17/14 بود که این رقم نشان می دهد که بازارگرایی داخلی بر گرایش کارآفرینانه تاثیر مثبت و معناداری دارد. پیشنهاد می گردد صاحبان کسب و کارهای ورزشی به منظور بهبود وضعیت کسب و کار خود، در مرحله اول سعی کنند درک کامل و روشنی از خواسته ها و نیازمندیهای کارکنان خود داشته باشند و در مراحل بعدی به جذب مشتری بیشتر فکر کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
87 تا 98
لینک کوتاه:
magiran.com/p2654680 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!