توسعه استراتژی های فروش آنلاین محصولات ورزشی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

با توجه به ظهور اینترنت به عنوان شبکه ی اصلی عرضه ی محصولات و خدمات در سال های اخیر، تجربه ی خرید آنلاین مشتریان اهمیت زیادی یافته است. هدف این پژوهش معرفی فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در پیشرفت فروش آنلاین محصولات ورزشی بود که به روش کیفی و کمی و با رویکرد اکتشافی انجام گرفته است.

روش

در بخش کیفی 17 نفر از مدیران شرکت های تولیدی ورزشی، اساتید مدیریت ورزشی در این پژوهش مشارکت نمودند و در این مرحله پرسشنامه از طریق پرسشنامه باز و مصاحبه و وزن دهی دلفی ساخته شد. در بخش کمی نیز مصرف کنندگان محصولات ورزشی 564 پرسشنامه را تکمیل و تحلیل داده ها بر مبنای ازمون و تحلیل عاملی تاییدی بدست آمد.

یافته ها

یافته های پژوهش نشان داد که مولفه های توسعه خرده فروشی آنلاین شامل استراتژی دیجیتال، پیش بینی خرید بعدی مشتریان، خلق ارزش به وسیله آمیخته بازاریابی، ارایه ماتریس اطلاعاتی پویا از کالا و تجهیزات، ردیابی داده های سطح مشتری، امنیت مالی و اطلاعاتی، کیفیت محتوای وب سایت، ارزیابی اطلاعات کالا و خدمات، ابزارهای خدماتی و پویایی ارزش مشتری هستند. در نتیجه براین اساس لازم است جهت توسعه خرده فروشی های آنلاین برای این متغیرها طرح ریزی جداگانه ای انجام شود تا از این طریق زمینه های شکل گیری توسعه فراهم آید. در واقع احترام گذاشتن به قانون «زنجیره کسب و کارها» باعث ایجاد فضایی سرشار از تعامل و هم افزایی اقتصادی می شود که سود ناشی از آن متوجه همه وجوه یک پازل اقتصادی سالم و پویا خواهد شد.

اصالت و ابتکار مقاله: 

نوآوری این مطالعه استفاده از روش های کمی و کیفی برای نشان دادن ابعاد توسعه خرده فروشی آنلاین کالاها و تجهیزات ورزشی است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
103 تا 120
لینک کوتاه:
magiran.com/p2655980 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!