نقش پوشش زنان در امنیت اجتماعی آنان (مطالعه موردی: زنان 19 تا 35 سال شهر بندرعباس)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
حجاب یکی از هنجارهای جامعه ایران است و می تواند نقش مهمی در امنیت اخلاقی و اجتماعی آنها و نیز امنیت جامعه داشته باشد. این پژوهش با هدف بررسی نقش پوشش زنان در امنیت اجتماعی آنان انجام شده است. پرسشنامه ها اگر استاندارد بوده از چه منبعی استفاده شده؟
روش
این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه اجرا، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را زنان 19 تا 35 سال شهر بندرعباس تشکیل دادند و نمونه 382 نفری به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با پرسشنامه امنیت اجتماعی جهانگیری و مساوات (1392) و پوشش خوشفر(1393) به ترتیب با ضریب آلفای کرونباخ 764/0 و 878/0 جمع آوری و با آزمون ها آنووا، تی و رگرسیون و نرم افزار SPSS تحلیل شدند. یافته ها و
نتایج
پژوهش نشان داد که میزان امنیت اجتماعی زنان بندرعباس در حد متوسط است و بین نوع پوشش زنان با امنیت اجتماعی آنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین حجاب و پوشش زنان تامین کننده امنیت اجتماعی آنان بوده و در تحکیم بنیاد خانواده و ضمانت سلامت معنوی خانواده و خود زن تاثیرات شگرفی دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
203 تا 225
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.