بررسی میزان شیوع باکتری کوکسیلا بورنتی در نمونه های شیر خام و پنیر محلی گوسفندی عرضه شده در شهرستان فارسان از توابع استان چهارمحال بختیاری به روش PCR

پیام:
نوع مقاله:
مقاله کوتاه (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

تب کیو در انسان بیماری بدون علامت و خود محدود شونده است و معمولا نیازی به درمان ندارد. با این وجود تب کیو بیماری مزمنی است که برای درمان طولانی مدت به آنتی بیوتیک ها نیاز دارد زیرا عفونت می تواند به اندوکاردیت یا هپاتیت گرانلوماتوز تبدیل گردد. از آنجایی که این بیماری یکی از بیماری های باکتریایی زیونوتیک می باشد و احتمال انتقال آن از محصولات دامی به انسان خصوصا محصولات لبنی خام و فراوری شده محلی وجود دارد این مطالعه طراحی و انجام شد. در این بررسی تعداد 20 نمونه شیر و 20 نمونه پنیر محلی تهیه شده از شیر گاو در شهرستان فارسان، استان چهار محال بختیاری اخذ گردید و پس از استخراج DNA  بررسی ژنوم باکتری کوکسیلا بورنتی با روش PCR انجام شد. از تعداد 20 نمونه DNA استخراج شده شیرخام و از تعداد 20 نمونه DNA استخراج شده از نمونه های پنیر هیچ ژنومی برای کوکسیلا بورنتی ردیابی نشدعلی رغم ردیابی نشدن ژنوم این باکتری در مطالعه حاضر در شهرستان فارسان امکان حضور این باکتری و یا انتقال آن توسط جابه جایی دام های آلوده به ظاهر سالم امکان پذیر است.

زبان:
فارسی
صفحات:
12 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p2659751 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!