طراحی مدل تامین مالی خرد در پایداری کسب و کارهای نوپای کارآفرینانه در ایران (مورد مطالعه: بانک صادرات ایران)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

تعداد زیادی از کسب وکارهای نوپا به دلیل عدم تامین مالی به موقع و مناسب از عرصه رقابت حذف می شوند.در این پژوهش هدف اصلی طراحی مدل تامین مالی خرد در پایداری کسب وکارهای نوپای کارآفرینانه می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ رویکرد، تفسیری، برحسب هدف کاربردی، از لحاظ ماهیت، پیمایشی می باشد و با استفاده از روشی کیفی داده بنیاد و مصاحبه نیم ساختاریافته به جمع آوری داده ها و تجزیه وتحلیل آنان پرداخته شد.

یافته ها

طبقه نتایج حاصله به طراحی مدل تامین مالی خرد در پایدار یکسب وکارهای نوپای کارآفرینانه پرداخته شده است که این مدل به دست آمده دارای شش کد اصلی: عوامل پیشران (شامل، عوامل توسعه، عوامل تولید درآمد، عوامل رشد و عوامل نهادی)، مقوله اصلی (تامین مالی خرد در پایداری کسب وکارهای نوپای کارآفرینانه)، راهبردها (راهبردهای درون سازمانی با دو دسته بندی راهبردهای ارایه تسهیلات و راهبردهای بازپرداخت)، عوامل زمینه ای (شامل عوامل محیط قانونی، محیط اقتصادی و محیط اجتماعی)، عوامل مداخله گر (شامل، عوامل برون سازمانی و عوامل درون سازمانی) و در نهایت پیامدها (شامل، پیامدهای کلان و پیامدهای خرد) می باشد.

نتیجه گیری

تامین مالی خرد از طریق موسسات مالی می تواند رشد و توسعه کسب وکارها را به دنبال داشته باشد.تامین مالی خرد نه تنها مزایایی را برای کسب وکارهای نوپا به همراه می آورد بله برای بانک تامین کننده اعتبار نیز همواره منافعی را دربر خواهد داشت. بنابراین در سیاست گذاری ها و بودجه ریزی های باید به این بخش توجه بیشتری داشت.

زبان:
فارسی
صفحات:
86 تا 97
لینک کوتاه:
magiran.com/p2660550 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!