بررسی رابطه بین المللی سازی با طبقه بندی ساختاری شرکت های دانش بنیان در استان کردستان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

چکیده مبسوط

مقدمه و هدف

امروزه بین المللی سازی کسب و کارهای کوچک به عنوان یک عامل اصلی در توسعه اقتصادی و رشد واحدهای اقتصادی به شمار می آید. بین المللی سازی برای توسعه اقتصادی، رفاه کشورها و کسب شهرت بین المللی، سودمند بوده و به عنوان یک گزینه استراتژیکی مهم برای رشد واحدهای اقتصادی کوچک می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه راهبردهای بین المللی سازی با طبقه بندی ساختاری شرکت های دانش بنیان است. 

مواد و روش ها

پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر راهبرد جزو تحقیقات کمی می باشد. با توجه به نحوه جمع آوری داده ها، پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران ارشد، مدیران میانی و مسیولین بازاریابی شرکت های دانش بنیان استان کردستان است. ابزار نمونه برداری پرسشنامه استاندارد بود که بعد از انجام روایی صوری، به کمک نرم افزار PLS روایی سازه آن مورد تایید قرار گرفت. پایایی به کمک آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شد. برای بررسی رابطه بین متغیرهای پژوهش از رگرسیون چندگانه و مدل ساختاری استفاده گردید.

یافته ها

در آزمون مدل مفهومی پژوهش توسط نرم افزار PLS  ضریب مسیر برابر (0/914) به دست آمده است که نشان دهنده تاثیر مثبت و مستقیم  راهبردهای بین المللی سازی بر طبقه بندی ساختاری است و با توجه به آماره  t (6/035) در سطح 95 درصد راهبردهای بین المللی سازی با طبقه بندی ساختاری شرکت های دانش بنیان رابطه معنا داری دارد و این فرضیه مورد پذیرش واقع شده است. 

نتیجه گیری

نتایج بدست آمده تایید کننده رابطه معنی دار و تاثیرگذاری نقش راهبردهای بین المللی سازی با طبقه بندی ساختاری شرکت های دانش بنیان است و در میان ابعاد متغیر راهبردهای بین المللی سازی، بیشترین اثر را بین المللی سازی در بعد درونی بر روی طبقه بندی ساختاری شرکت های دانش بنیان دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
60 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p2662799 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!