نامه رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

چکیده:

عالیجناب آنتونیو گوترش،
کشورهای جهان طی چهل روز گذشته شاهد جنایت بزرگ رژیم آپارتاید صهیونیستی بوده اند که شاید در تاریخ بی سابقه باشد. ماهیت منحصر به فرد این فاجعه این است که کودکان، زنان و مردان بی دفاع در سرزمین خود و در یک منطقه بسیار کوچک کاملا محاصره شده اند و در مقابل چشمان میلیاردها نفر در سراسر جهان با انواع بمب ها و سلاح های کشتار جمعی بمباران می شوند. ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها، مدارس و کمپ های پناهندگان در این قطعه زمین کوچک توسط بمب هایی معادل بیش از چندین بمب اتمی که رژیم جنایتکار آمریکا علیه شهروندان ژاپنی در هیروشیما استفاده کرد، ویران شده است. این بمباران تاکنون بیش از 12000 کشته بر جای گذاشته است که بیش از 5000 نفر از آنها کودک و بیش از 3000 زن بی دفاع بودند و بیش از 30000 نفر که در سرزمین خود محاصره شده اند به شدت مجروح شده اند. همه اینها در حالی صورت گرفته که دسترسی به آب، برق، غذا و دارو توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی برای این مردم مظلوم قطع شده است. پزشکان و کادر درمانی نیز مکان امنی برای مداوای مجروحان ندارند.
عالیجناب،
این جنایات تاریخی بی نظیر همه در حالی رخ می دهد که شما نماینده کشورهای جهان به عنوان رییس سازمان ملل متحد هستید و باعث تاسف است که هیچ اقدام موثری برای پیشگیری از این جنایات انجام نداده اید. این روزهای سیاه در تاریخ ثبت خواهد شد. حداقل کاری که می توانید بکنید این است که در میان مردم مظلوم و درمانده غزه حضور پیدا کنید و از طرف جامعه جهانی دستور دهید کمک های بین المللی به غزه ارسال شود. پزشکان در سراسر جهان با حمایت نیروهای سازمان ملل آماده هستند تا از طریق زمین، دریا و هوا به غزه بروند و این مردم مظلوم را درمان کنند.
عالیجناب،
در این برهه حساس تاریخی، هر اقدام شجاعانه و موثری که برای جلوگیری از جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی انجام دهید در اذهان مردم جهان و در تاریخ ثبت خواهد شد. اقدام دیگر این است که از دبیرکلی استعفا دهید تا حداقل در ادامه این جنایات شریک نباشید.


دکتر سیدعلیرضا مرندی
رییس فرهنگستان علوم پزشکی
جمهوری اسلامی ایران
25 آبان 1402 هجری شمسی

زبان:
فارسی
در صفحه:
381
لینک کوتاه:
magiran.com/p2665774 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!