کاربرد نظریه های پرستاری در بالین:یک مطالعه هیبرید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

با توجه به اینکه مبنای اصول و فنون دانش پرستاری،کاربرد  نظریه ها در بالین و ارایه مراقبت های پرستاری موثر برای بیماران است. در این مطالعه به بررسی کاربرد نظریه های پرستاری در بالین براساس مدل هیبرید پرداخته ایم.

مواد و روش ها

در این پژوهش تجزیه و تحلیل مفهوم به روش هیبرید در سه مرحله انجام شد. در مرحله نظری، مروری سیستماتیک با استفاده از پروتکل PRISMA با جستجو در پایگاه های علمی با کلیدواژه های کاربرد تیوری های پرستاری، بالین، رشته تحصیلی، مرور سیستماتیک انجام شد. در نهایت 19 مقاله مورد بررسی قرارگرفت. در مرحله کار در عرصه، مصاحبه با 6 نفر از صاحب نظران این رشته انجام شد. مصاحبه ها ثبت و آنالیز محتوا صورت گرفت. در مرحله سوم نتایج دو مرحله قبلی با هم ادغام شد.

یافته ها

یافته ها نشان داد که مشکلات مدیریتی و منابع ، بالا بودن سطح انتظارات تیوری ها از پرستاران و عدم همخوانی تیوری ها با محیط بالین، پیچیدگی و کاربردی نبودن تیوری ها، زمان بر و هزینه بر بودن اجرای تیوری ها از مهمترین عوامل عدم استقبال و بکارگیری نظریه های پرستاری در بالین توسط پرستاران هستند.

نتیجه گیری

این مطالعه نشان داد با شناخت موانع و مشکلات موجود در بکارگیری تیوری ها در بالین مانند دانشگاه، بیمارستان ها و محیط های آموزشی می توان خلاها و شکاف های موجود را کاهش داد و فضای مناسبی را برای پرستاران در جهت بکارگیری تیوری ها در بالین و افزایش ایمنی و رضایت بیماران فراهم نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
16 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p2670512 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!