مدیریت هوشمند شارژ و دشارژ باتری خودروهای برقی به منظور کنترل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه بر اساس فناوری خودروی برقی به شبکه

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
از جمله مسایل مهم و در عین حال نگران کننده، آلودگی های زیست محیطی و هدررفت منابع انرژی فسیلی است. به منظور کاهش گازهای گل خانه ای و آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، استفاده از خودروهای برقی امری ناگزیر به نظر می رسد. با افزایش روزافزون خودروهای برقی و درنتیجه تحمیل بار بیش تر به شبکه قدرت، ارایه روشی جدید به منظور کنترل ولتاژ و مدیریت شارژ و دشارژ خودروهای برقی و حداقل سازی تلفات شبکه ضروری است. با این وجود، اجتماع خودروهای برقی در یک سیستم تجمیع کننده و انرژی حاصل از باتری های آنها، یک منبع عظیم ذخیره انرژی را فراهم می نماید. هماهنگی و کنترل مناسب شارژ و دشارژ خودروهای برقی براساس تکنولوژی خودروبرقی به شبکه (V2G)، نه تنها می تواند اثرات نامطلوب ناشی از افزایش نفوذ خودروهای برقی را به حداقل برساند بلکه می تواند سبب بهبود پروفیل ولتاژ شبکه نیز شود. در این مقاله، به منظور کنترل کمیت های متغیر تولید و مصرف، یک الگوریتم جدید با تابع هدف متغیر پیشنهاد شده است. در روش پیشنهادی کنترل ولتاژ نقطه اتصالی (PCC) و مدت زمان شارژ/دشارژ در یک بازه معین، که بستگی به شرایط عملکردی مختلف دارد، به عنوان تابع هدف قابل تغییر در نظر گرفته شده است. همچنین، محدودیت هایی برای وضعیت شارژ (SOC) باتری خودروهای برقی در نظر گرفته شده است. کاهش تلفات شبکه در پیک بار و ایجاد هماهنگی مناسب بین شارژ و دشارژ که منجر به شارژ کامل خودروهای برقی در انتهای سیکل شارژ می شود، از دیگر مزایای استفاده از روش پیشنهادی هستند. شبیه سازی ها برای یک سیستم توزیع 14 باسه IEEE مجهز به تکنولوژی خودروبرقی به شبکه براساس الگوریتم تابع هدف متغیر (VOF) پیشنهادی برای هر دو حالت شارژ و دشارژ با استفاده از نرم افزار شبیه سازی متلب انجام یافته و برای سناریوهای مختلفی ارایه شده است. در نهایت، نتایج حاصل از روش پیشنهادی با نتایج روش مرسوم مقایسه شده و برتری عملکرد آن به اثبات رسیده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
157 تا 176
لینک کوتاه:
magiran.com/p2675257 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!