پیاده سازی آموزش شبیه سازی مبتنی بر تیم های بین حرفه ای: گامی درجهت یادگیری تجربی همکاری بین حرفه ای در دانشجویان پزشکی، پرستاری و علوم آزمایشگاهی

پیام:
نوع مقاله:
نامه (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

یکی از مشکلات موجود در برنامه های درسی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه، عدم وجود فرصت های آموزشی مشترک با هدف تقویت کار تیمی و همکاری بین دانشجویان حرفه های مختلف است. این مشکل آموزشی باعث می شود که اکثر فارغ التحصیلان نه تنها توانمندی های ضروری در زمینه همکاری بین حرفه ای و کار تیمی در تیم درمان را تمرین نکنند و بالتبع کسب نکنند، بلکه نسبت به نقش ها و وظایف یکدیگر و داشتن نگرش درست به داشتن ارتباط و تعامل موثر بین حرفه ای نیز آگاهی پیدا نکنند. برای رفع این مشکل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های متنوعی طراحی و پیاه سازی می شود. یکی از این برنامه ها آموزش بین حرفه ای یا IPE  می باشد که از آن به عنوان راهی برای بهبود همکاری بین حرفه ای و تعاملات موثر نام برد.
یکی از مشکلات موجود در برنامه های درسی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه، عدم وجود فرصت های آموزشی مشترک با هدف تقویت کارتیمی و همکاری بین دانشجویان حرفه های مختلف است. این مشکل آموزشی باعث می شود که اکثر فارغ التحصیلان نه تنها توانمندی های ضروری در زمینه همکاری بین حرفه ای و کارتیمی در تیم درمان را تمرین نکنند و بالتبع کسب نکنند، بلکه نسبت به نقش ها و وظایف یکدیگر و داشتن نگرش درست به داشتن ارتباط و تعامل موثر بین حرفه ای نیز آگاهی پیدا نکنند. برای رفع این مشکل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های متنوعی طراحی و پیاه سازی می شود. یکی از این برنامه ها آموزش بین حرفه ای یا IPE  می باشد که از آن به عنوان راهی برای بهبود همکاری بین حرفه ای و تعاملات موثر نام برد.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 39
لینک کوتاه:
magiran.com/p2681799 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!