تحلیل مفهوم مراقبت تیمی در بخش مراقبت ویژه، با رویکرد واکر و اوانت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

  مراقبت تیمی به عنوان راهی برای افزایش کیفیت ارائه مراقبت های بهداشتی و حفظ ایمنی موردتوجه قرارگرفته است. بااین حال به نظر می رسد ویژگی های این مفهوم و نحوه ب کارگیری آن نیاز به تحلیل بیشتر و دقیق تر برای شفاف شدن و تمایز مفاهیم مشابه جهت سنتز تئوری شود؛ بنابراین هدف این تحلیل مفهوم، شفاف سازی مفهوم مراقبت تیمی در بخش مراقبت ویژه، در عمل بالینی است.

روش ها

 این تحلیل با استفاده از استراتژی واکر و اوانت انجام شد. این رویکرد، یکی از روش های مفهوم پردازی و تکامل مفهوم است که نهایتا به توسعه تئوری می انجامد. جستجوهای مطالعات در بانک های اطلاعاتی Web of Sciences، Scopus، Iran Medex، Magiran، SID بعلاوه ناشرانی از قبیل PubMed و موتورهای جستجوی Google Scholar, Semantic Scholar  بین سال های 1987 تا نوامبر 2021 به زبان فارسی و انگلیسی انجام شد

یافته ها

  تجزیه و تحلیل مطالعات مرتبط نشان می دهد که مفهوم مراقبت تیمی یک فرآیند پویا بین متخصص مراقبت های بهداشتی که در تعاملی مبتنی بر مشارکت، شناخت و وابستگی متقابل، اعتماد، درک و احترام متقابل، هدف گذاری مشترک، به اشتراک گذاشتن اطلاعات، مسئولیت و قدرت در تصمیم گیری ها و حل مسئله در جهت دستیابی به بهترین  و موثرترین پیامد برای بیمار و خانواده باهم همکاری می کنند.

نتیجه گیری

  این تحلیل مفهومی به درک بهتر ویژگی های مراقبت تیمی در بخش مراقبت ویژه کمک می کند و درک مشترکی برای ارتباطات در محیط های آموزشی، پژوهشی و بالینی فراهم می کند، همچنین توسعه تعریف نظری از مراقبت تیمی را ارتقا می دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
6 تا 13
لینک کوتاه:
magiran.com/p2699273 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!