«مروری بر استفاده از ریز جلبکها به عنوان حسگرهای زیستی برای شناسایی آلاینده های زیست محیطی و بستهبندیهای هوشمند مواد غذایی»

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

بسته بندی هوشمند مواد غذایی به عنوان یک فناوری جدید می تواند کیفیت و ایمنی مواد غذایی را در طول زمان ماندگاری حفظ کند. این فناوری از حسگرهایی استفاده می کندکه در بسته بندی بکار رفته و تغییرات فیزیولوژیکی مواد غذایی (به دلیل تخریب میکروبی و شیمیایی) را تشخیص می دهد. این حسگرها، معمولا اطلاعاتی را ارائه می دهند که به راحتی توسط توزیع کننده مواد غذایی و مصرف کننده قابل شناسایی است. با این حال، بیشتر حسگرهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، مواد مصنوعی تجزیه ناپذیر هستند. ریز جلبک هایی که در آب های دریایی و شیرین زندگی می کنند، راه حلی همه کاره برای ساخت حسگرهای زیستی جدید برای تشخیص آلاینده ها مانند علف کش ها یا فلزات سنگین هستند. این میکروارگانیسم های فتوسنتزی به تغییرات محیطی خود بسیار حساس هستند و امکان تشخیص آلاینده ها را فراهم می کنند. بنابراین، این مقاله با هدف بازنگری آخرین اطلاعات در مورد حسگرهای زیستی، براساس ترکیبات به دست آمده از عصاره های ریز جلبکی است که می توانند در ارتباط با پلیمرهای زیستی، به عنوان بسته بندی هوشمند مواد غذایی عمل کنند. با این حال، هنوز محدودیت هایی وجود دارد که باید قبل از اینکه این فناوری به مرحله بالغ تجاری برسد، بر آن غلبه کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
165 تا 181
لینک کوتاه:
magiran.com/p2701007 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!