توسعه استعداد پژوهشی در پرستاران بالینی: رویکرد ترکیبی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پیش زمینه و هدف

آموزش تحقیقات پرستاری، عنصری حیاتی در ارتقای صلاحیت های پژوهشی پرستاران بالینی و به تبع آن، بهبود کیفیت مراقبت از بیمار محسوب می شود. باوجود اهمیت این موضوع، کمبود برنامه های آموزشی اثربخش در این زمینه، چالشی اساسی در نظام سلامت به شمار می رود. ازاین رو، توسعه دقیق برنامه های آموزشی تحقیقات پرستاری، ضرورتی انکارناپذیر است. در این مطالعه، تیم تحقیق باهدف پر کردن این خلا، به دنبال توسعه دقیق یک برنامه آموزشی ترکیبی برای ارتقای صلاحیت های پژوهشی پرستاران بالینی بر اساس چارچوب نظری مدل یادگیری ترکیبی توسعه استعداد است. این مدل، با تلفیق رویکردهای آموزشی نظری و عملی، زمینه لازم برای یادگیری عمیق و پایدار مفاهیم و مهارت های پژوهشی را فراهم می کند. اهداف این مطالعه عبارت اند از: 1) توسعه دقیق یک برنامه آموزشی ترکیبی برای پرستاران بالینی بر اساس مدل یادگیری ترکیبی توسعه استعداد 2) توصیف و بحث در مورد کاربردها و مزایای مدل به دست آمده. یافته های این مطالعه می تواند در ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی تحقیقات پرستاری و به تبع آن، بهبود کیفیت مراقبت از بیمار نقش بسزایی ایفا کند.

مواد و روش کار

این یک مطالعه توصیفی - طراحی است. که در بخش اول بر اساس مدل یادگیری ترکیبی توسعه استعدادها؛ یک برنامه توسعه استعداد با رویکرد ترکیبی برای پرستاران بالینی طراحی می شود و در مرحله دوم این برنامه از طریق گروه کانونی به بحث گذاشته و نهایی می گردد.

یافته ها

با پیروی از مدل یادگیری ترکیبی توسعه استعداد یک برنامه آموزشی ترکیبی برای پرستاران بالینی به منظور توسعه استعداد پرستاران بر اساس نیازهای پرستاران بالینی در زمینه" توانایی انجام تحقیقات پرستاری" و چارچوب نظری آموزش ترکیبی ایجاد شد.

بحث و نتیجه گیری

این مطالعه نشان می دهد که تکنیک گروه اسمی روشی موثر برای شناسایی نیازها و اولویت های مشترک فراگیران است و مدل یادگیری ترکیبی توسعه استعداد یک مدل فرآیندی ارزشمند برای هدایت یک برنامه آموزشی ترکیبی است. آموزش ترکیبی روشی امیدوارکننده برای توسعه استعداد و بهبود نتایج آموزشی است. همچنین لازم به ذکر است مطالعات تجربی بیشتری برای ارزیابی بیشتر آموزش ترکیبی توسعه استعدادها و عملکردهای مرتبط در آموزش پرستاری موردنیاز است.

زبان:
فارسی
صفحات:
928 تا 943
لینک کوتاه:
magiran.com/p2705095 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!