مقایسه روش های تهاجمی اصلاح عیوب انکساری چشم

پیام:
چکیده:
مقدمه
اصلاح عیوب انکساری چشم به دو روش غیر تهاجمی مانند عینک و تهاجمی که خود شامل روش های گوناگونی است صورت می گیرد. هر یک از این روش ها دارای فواید و مضراتی بوده و در مورد برخی عیوب انکساری بهترین کارایی را دارند. هدف از این مطالعه مقایسه روش های مختلف تهاجمی اصلاح عیوب انکساری چشم می باشد.
روش ها
تعداد 24013 بیمار که تحت عمل جراحی برای درمان عیوب انکساری قرار گرفته بودند در مقالات مختلف با استفاده از کلید واژه های:(CK) Conductive Keratoplasty، (HTK) Hyperopic Thermokeratoplasty، (DTK) Diode Laser Thermal Keratoplasty، (LTK) Laser Thermal Keratoplasty، (LASIK) Laser In Situ Keratomileusis، (PRK) Photorefractive Keratoplasty، (RK) Radial Keratotomy و (LASEK) Laser SubEpithelial Keratomileusis مورد جستجو و بررسی قرار گرفت. معیار انتخاب مقالات بررسی چهار شاخص مهم حدت بینایی، ایمنی، پایداری و قابل پیش بینی بودن در نظر گرفته شد. داده های هر یک از این مقاله ها براساس نوع عمل دسته بندی شدند سپس میانگین نتایج هر گروه برحسب حجم نمونه مورد مطالعه تعیین شده و توسط آزمون مجذور کای مورد تحلیل آماری قرار گرفتند.
نتیجه گیری
برای افراد دوربین زیر +3.5D عمل LTK و CK به ترتیب دارای بهترین نتایج بوده و در رتبه بندی، دو عمل LASEK و PRK دارای نتایج یکسانی بودند. برای افراد نزدیک بین عمل LASEK دارای بهترین نتیجه بوده و بعد از آن اعمال LASIK در نزدیک بینی متوسط به بالا و PRK در نزدیک بینی کم دارای نتایج خوبی بودند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
80
لینک کوتاه:
magiran.com/p430038 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!