تاثیر میزان حرکت رو به جلوی فک تحتانی در پیش بینی لوله گذاری مشکل داخل تراشه: یک مطالعه آینده نگر

پیام:
چکیده:
زمینه وهدف
شکست در انتوباسیون داخل تراشه یکی از مهمترین علل مرگ و میر در بیماران بیهوش محسوب می شود. هدف از این مطالعه بررسی تاثیرحرکت رو به جلوی فک تحتانی در پیش بینی لوله گذاری مشکل می باشد.
روش بررسی
در یک مطالعه آینده نگر، 300 بیمار)بیش از 16 سال سن(که کاندید جراحی انتخابی بودند، وارد شدند. میزان حرکت رو به جلوی فک تحتانی در هر یک از بیماران پیش از بیهوشی توسط یک متخصص بیهوشی اندازه گیری شد. براساس تعریف، این مقدار برابر است با اختلاف فاصله بین دندانهای پیشین فک پائین و بالا در حالت طبیعی و حداکثر پیش آمدگی فک تحتانی بر حسب میلی متر. در زمان انتوباسیون متخصص بیهوشی دیگری نمای لارنگوسکوپیک را براساس طبقه بندی Cormack و Lehane تعیین می نمود. براساس تعریف نمای لارنگوسکوپیک III وIV به عنوان انتوباسیون دشوار در نظر گرفته شدند.
یافته ها
در 21 بیمارستان انتوباسیون دشوار بود. فقط در یک بیمار امکان انتوباسیون وجود نداشت و در بقیه با موفقیت انجام شد. میانگین میزان حرکت فک در گروه بیماران با انتوباسیون آسان به میزان معنی داری از بیماران با انتوباسیون دشوار بیشتر بود.)به ترتیب 1.95±6.42 میلی متر در برابر 1.26±3.58 میلی متر، (p<0.001) بکارگیری رقم پنج میلی متر و کمتر برای پیش بینی انتوباسیون دشوار با حساسیت 92.86% و ویژگی 70.43% همراه بود.
نتیجه گیری
میانگین میزان حرکت فک تحتانی در بیماران با انتوباسیون آسان از بیماران با انتوباسیون دشوار بیشتر است. لذا این حرکت می تواند در انجام لارنگوسکوپی و انتوباسیون بسیار مهم باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p439371 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!