قدم نورسیده مبارک

چکیده:
گاهی اوقات نگرانی های ناشی از بارداری و زایمان سبب می شود که در ماه اول بعدازتولد نوزاد مشکلات خاصی برای مادر ایجاد شود. اگر زایمان شما به روش سزارین بوده و یا نیاز به مداخله نظیر اپی زیوتومی داشته اید، مسلما چند هفته طول می کشد تا بدن شما به وضعیت طبیعی قبل از حاملگی برگردد و زخمها اعم از بخیه های اپی ریوتومی یا برش عمل سزارین بهبود یابند و شما بتوانید به فعالیتهای روزانه تان بپردازید. ازطرف دیگر ممکن است به خاطر تغییر درمیزان هورمونهای بدنتان دچار تغییرات خلقی شوید. این تغییرات سبب دوره های گریه ناگهانی بدون علت و یا احساس افسردگی می شوند و احتمال دارد به علت خستگی ناشی از بیدارشدن و شیردادن مکرر درطول شب (هر 2الی3 ساعت) و تعویض پوشک نوزاد تشدید شوند.
برای احتراز از افسردگی پس از زایمان، باید از مصاحبت و کمک دیگران استفاده کرده و از گوشه گیری درچندهفته اول پس از زایمان خودداری کنید، سعی کنید وقتی کودکتان خوابیده است شما هم چرتی بزنید و بیش از حد خودتان را خسته نکنید. اگر این حالات روحی بیش از چندهفته طول بکشند و یا شدید باشند، بهتراست با پزشک خودتان مشورت کنید.
ملاقات کنندگان شما می توانند به شما درجلوگیری از افسردگی پس از زایمان کمک کنند به ویژه اگر آنها تولد کودکتان را باآوردن هدایایی برای شما و کودک جشن بگیرند و یا در کارهای خانه و نگهداری از کودک کمکتان کنند، ولی گاهی اوقات نیز با حضور بی موقع خود می توانند باعث خستگی شما و آزار و اذیت کودکتان شوند و ممکن است حتی وی را درمعرض عفونتها قراردهند، بنابراین بهتراست دفعات و تعداد ملاقات کننده ها را به خصوص درماه اول محدود کنید و مانع از ملاقات کودکتان با افرادی که دچارسرفه، سرماخوردگی یا بیماری های مسری هستند شوید. بهتراست از ملاقات کننده هایتان تقاضاکنید که مدت ملاقات را کوتاه کنند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
18
لینک کوتاه:
magiran.com/p591046 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!