بررسی عملکرد اصلاح داده و کشف خطای فاحش روی پارامترهای راکتور الفین با استفاده از تابع های هدف حداقل مربعات، Cauchy و M-estimator

پیام:
چکیده:
وجود خطا در داده های پارامترهای اندازه گیری شده در یک واحد صنعتی مانند کوره های شکست حرارتی به علت خطای ناشی از دستگاه های اندازه گیری و اپراتور اجتناب ناپذیر است. در این پژوهش، روشی برای اصلاح داده های پارامترهای اندازه گیری شده در فرایند شکست حرارتی، ارایه و بررسی می شود. از روش های علمی آماری اصلاح داده ها برای کشف خطاهای موجود در مجموعه متغیرهای اندازه گیری شده در یک فرایند و حذف یا کاهش آنها استفاده می شود. میزان خطای داده های اندازه گیری شده در یک راکتور شکست حرارتی صنعتی از حل سه مساله متفاوت اصلاح داده ها تعیین و نتیجه های حاصل مقایسه شده است. هر مساله از یک تابع هدف (تابع خطا) به همراه محدودیت های تساوی، موازنه های جرم، انرژی و مومنتم، و محدودیت های متغیرهای نابرابر تشکیل شده است. سه تابع هدف حداقل مربعات، Cauchy و M-Estimator در سه مساله اصلاح داده ها به کار رفته است. مکانیسم واکنش های شکست حرارتی مورد استفاده در موازنه ها از 400 واکنش رادیکالی به همراه 56 مولکول و 19 رادیکال تشکیل شده است. دقت معادله های موازنه های جرم، انرژی و مومنتم از راه مقایسه نتیجه های مدل سازی معادله های موازنه به کار رفته در راکتور صنعتی با عددهای طراحی مورد بررسی قرار گرفت و انطباق خوبی بین نتیجه ها و داده های طراحی مشاهده شد. از روش جستجوی Simplex برای حل مسایل اصلاح داده ها و از روش تجزیه ی LU و رانگ کاتا برای حل هم زمان معادله های حاکم بر مدل فرایند استفاده شد. به عنوان نتیجه می توان بیان کرد که اصلاح داده، عملکرد شایانی روی کاهش یا حذف خطا دارد و همچنین نتیجه های به دست آمده با استفاده از تابع هدف M-Estimator بر نتیجه های از قبل پیش بینی شده مطابقت دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
41
لینک کوتاه:
magiran.com/p606269 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!