تبلیغات و بازاریابی

چکیده:
پنجمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته با حضور یک صدوبیست شرکت داخلی ازپنجم تا هشتم بهمن ماه 87 برگزارشد.
آن چه درپی می آید نقطه نظرات برخی ازمدیران و مسئولان شرکت ها است:محمد عباسی، مدیر عامل شرکت آبنوس تجارت تهران اهمیت تبلیغات می گوید:«یک شرکت برای بقا باید حداقل 30 درصددرآمد سالیانه اش را به تبلیغات اختصاص بدهد، شرکت هایی هستند که حتی درابتدا کارشان تا 90درصد نقدینگی خود را صرف تبلیغات می کنند. وی با بیان این نکته که تبلیغات،یعنی «اعلام حضور» می افزاید: به محض این که شرکتی دامنه تبلیغاتش را کاهش می دهد، مشتریانش احساس می کنند که آن شرکت دیگر وجود خارجی ندارد.
حسین زاده، مسئول فروش شرکت تک ایران استند با آسیب شناسی تبلیغات درایران وضعیت آن را درکشور مناسب نمی بیند وعلت آن را جدی نگرفتن تبلیغات ازسوی مردم می داند و معتقد است مردم ازتبلیغات محیطی به صورت گذرا عبورمی کنند و این درحالی است که هرگز به محتوا توجهی نمی کنند. وی با تاکید برکیفیت تبلیغات می افزاید: همیشه آن هایی موفق شده اندکه بیشتر تبلیغ کرده اند تا شناخته شوند، شاهد این مدعا ارتقای فروش شرکت تک ایران استند است. تاده سال پیش ازمردم سؤال می کردید، نسبت به تبلیغات نگاه مثبتی نداشتند و آن را تحمیلی می پنداشتند درحالی که امروزماهیت این مساله تغییرکرده است و شرکتها هم روبه اطلاع رسانی روآورده اند. وی تصریح می کند، اگر این روند تداوم یابد، هرکس سهم خود را از بازار تبلیغات خواهد گرفت.
آرش حاتمی، مدیرعامل شرکت آریاوند تهران معتقد است: «ابتدا خریدار باید اطلاعات کافی ازمحصول داشته باشد تا به خرید ترغیب شود. درپروسه فروش یک بعد قضیه که خیلی مهم است، کیفیت کالاست، سپس باید محصول را به مردم شناساند تا اطلاعات کافی دربارهآن داشته باشند. حاتمی با اشاره به تحولات تبلیغات در ده سال گذشته درایران وجهان می افزاید گرچه کشورهای دیگردرباره تبلیغات پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند اما ما هم ضعیف نیستم و نسبت به ده سال پیش شرایط بهتری داریم و به نظر می رسد آینده امیدوارکننده ای پیش روی ماست. حاتمی درباره اثرگذاری نمایشگاه پنجم برفروش شرکت آریاوند تهران می گوید: ما تنها برای فروش شرکت نکرده ایم، بلکه برای اعلام حضور دائمی در این نمایشگاه شرکت کرده ایم. وی با انتقاد از شرکت های ضعیفی که درصنعت ماشین آلات چاپ وارد بازارشده اند و توان کافی ندارند، گفت: درنمایشگاه، سپیدو سیاه از یکدیگر متمایز می شوند. وی بالاترین معیار در تبلیغات را آموزش و فراگیری مؤثر و مفید می داند و می گوید: چنانچه صداقت داشته باشیم و به اطلاع رسانی درست و کامل روی بیاوریم، خریدار با رغبت بیشتری افدام به خریدمی کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
22
لینک کوتاه:
magiran.com/p632663 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!