بررسی BHCG مایع واژینال برای تشخیص PROM در زنان بستری در بیمارستان عسلیان خرم آباد در سال 1382

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
پارگی قبل ازموعد غشا های جنینی، یکی از عوارض شایع حاملگی است که درحدود8-5% حاملگی ها روی می دهد. تشخیص آن در اکثر موارد بر اساس شرح حال بالینی بیمار است که شامل جریان واضح مایع آمنیوتیک از سرویکس به واژن می باشد. در موارد مشکوک بخصوص در مواردی که تست های نیترازین و فرنینگ کمک کننده نباشد، استفاده ار تستهایی که صحت بالا، هزینه پائین و سرعت زیاد داشته باشند، بسیار مفید است. از جمله این تستها، می توان به اندازه گیری سطح HCG B و کراتینین مایع واژینال اشاره کرد.این تحقیق با هدف مقایسه میانگین B HCG محلول شستشوی مایع واژینال در مبتلایان به PROM(پارگی قبل از موعد غشاء جنینی) انجام شد.
مواد و روش ها
در این مطالعه مورد شاهدی 60 خانم حامله در دو گروه مبتلایان به PROM و حاملگی طبیعی که از نظر گراویدیتی، پاریتی، سن مادر و سن حاملگی همسان بودند، انتخاب شدند. پس از شستشوی فورنیکس خلفی واژن با ml 3 نرمال سالین، مجددا مایع داخل سرنگ آسپیره و سطح HCG B این محلول شستشو اندازه گیری شد. اطلاعات به دست آمده توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون آماری من ویتنی و تی تست مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
میانگین سطح HCG B در مبتلایان PROM mIu/ml 4/496 و در افرادبا حاملگی طبیعی mIu/ml85/8 بود. اختلاف این دو گروه از نظر HCG B معنی دار بود(p<0/001).
نتیجه گیری
در موارد مشکوک از نظر PROM بخصوص مواقعی که نتوان از تست نیترازین و فرنینگ کمک گرفت، اندازه گیری سطح HCG B برای کمک به تشخیص مفید است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
61
لینک کوتاه:
magiran.com/p639840 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!