در مسیر تربیت فرزند

چکیده:
از آنجا که تربیت کودک از مقدمات شکل گیری شخصیت انسان می باشد و در تهذیب اخلاق بسیار مؤثر است شما را به مطالبی در این باره میهمان می کنیم:آیت الله محمد بهاری همدانی1، از عالمان عارفی است که تربیت یافته استاد کم نظیر آیت الله ملاحسینقلی همدانی1 می باشد. در شماره قبل از کتاب «تذکره المتقین» ایشان مصاحبه ای مجازی تقدیم شد و در این شماره ادامه آن می آید.
خلق: با توجه به اینکه زیاده روی در خورد و خوراک برای بزرگ سالان از نظر معنوی نامطلوب است، آیا فرزند را نیز باید از کودکی به رعایت آداب در خورد و خوراک عادت داد یا اینکه این مراعات ها مخصوص بزرگ ها است؟
بله، باید از همان کودکی یاد بگیرد. باید به او تعلیم داد که غرض از خورد و خوراک، تامین سلامت است، نه لذت، یعنی بداند همان طور که داروها برای دفع امراض تجویز می شوند، غذا هم برای رفع گرسنگی است. به هر حال، غرض، دور کردن فرزند از شکم پرستی است. خوب است که یاد بگیرد بر سر سفره به یک نوع غذا اکتفا کند و غذاهای گوناگون و رنگارنگ نخورد. بهتر است آن یک نوع هم گوشت باشد؛ زیرا گوشت برای طفل مفیدتر از سایر چیزها است. همچنین تا وقتی که طفل است، بهتر است روزها کمتر غذا بخورد و شب ها غذای سیر به او بدهند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
24
لینک کوتاه:
magiran.com/p643593 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!