ارزیابی کارایی روابط ارائه شده برای محاسبه افت فشار در برجهای آکنده جداکننده استایرن مونومر و اتیل بنزن

پیام:
چکیده:

تشکیل پلیمر در بسترهای آکنه یکی از مشکلات مهم در برجهای آکنده می باشد. به منظور کاهش اثر این پدیده مخرب، راهکارهایی مانند کاهش افت فشار بستر و یا استفاده از مواد بازدارنده پدیده پلیمریزاسیون ارائه شده است. به دلیل ارتباط بسیار عمیق پدیده پلیمریزاسیون، مواد بازدارنده و افت فشار، این تحقیق در سه بخش مجزا ارائه شده است. در اولین بخش، خلاصه ای درباره انواع آکنه های منظم مورد استفاده دربرجهای جداکننده استایرن مونومر و اتیل بنزن ارائه می شود. آکنه های ملاپک1 و ملاپک- پلاس2 از رایج ترین آکنه های مورد استفاده در این گونه برجها می باشند. در بخش دوم انواع بازدارنده های پدیده پلیمریزاسیون که در صنعت و در برجهای جداکننده استایرن مونومر و اتیل بنزن مورد استفاده قرار می گیرد، ارائه شده است. در بخش سوم دو رابطه بسیار معتبر برای محاسبه افت فشار به همراه محدوده کارایی آنها ارائه می گردد.
در این تحقیق، برای محاسبه افت فشار دو برج مختلف جداکننده استایرن مونومر و اتیل بنزن از روابط براوو3 یا استیچمایلر4 استفاده شده و محدوده کارایی آنها ارائه شده است. بنابر محاسبات بعمل آمده، روابط براوو و استیچمایلر، در برجهایی با افت فشار پایین، قطر بالا و ارتفاع کمتری از بستر، با دقت بسیار بالایی افت فشار واقعی برج را تخمین می زنند و برای شرایط غیر از این، رابطه استیچمایلر دقت مناسبی دارد و خطای بکارگیری رابطه براوو بالاست.

زبان:
فارسی
در صفحه:
11
لینک کوتاه:
magiran.com/p699202 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!