جغرافیای فولاد

چکیده:
آمریکای شمالی-محصولات تختبهای کویل نورد گرم در حال حاضر با حدود 40 دلار بر تن کاهش نسبت به چند هفته اخیر و 80 دلار بر تن افزایش نسبت به ابتدای ماه اکتبر در سطح 500 تا 250 دلار بر تن قرار دارد.
آمریکای شمالی-محصولات طویلعلیرغم کاهش 25 دلار بر تن قراضه مازاد در ماه دسامبر، تولیدکنندگان تیرآهن بال پهن در ایالات متحده، بهای محصولات خود را نسبتا ثابت نگه داشته اند. در حال حاضر تیرآهن به قیمت 725 دلار بر تن، فوب کارخانه به فروش می رسد.
اروپا-محصولات تختدر انگلستان، به دلیل تقاضای کم، بهای ورق تحت فشار قرار گرفته است، به طوریکه کویل نورد گرم به قیمت 370 تا 385 پوند و کویل نورد سرد به بهای 430 تا 440 پوند بر تن تحویل می شود.
اروپا-محصولات طویلطی ماه گذشته، بهای میلگرد اروپایی با کاهش مواجه شد. براساس جدیدترین آمارها، میلگرد شمال و جنوب اروپا، به ترتیب با 39 و 50 یورو کاهش در هر تن طی چهار هفته گذشته به 323 و 326 یورو بر تن رسیده است.
کشورهای سی.اس.آی-محصولات تخت و طویلتقاضا برای محصولات نیمه پرداخت شده صادراتی از ناحیه سی.اس.آی اندکی افزایش یافته است. با وجود ثابت ماندن بهای بیلت طی هفته گذشته، معاملات این محصول با قیمت های بالاتری انجام می گیرد و پیش بینی می شود میزان عرضه در هفته های پیش رو افزایش یابد.
آمریکای جنوبی-محصولات تخت و طویلقیمت مفتول برزیلی باید در سه ماهه نخست سال 2010 در سطح 1168 تا 1226 دلار بر تن تثبیت شود. مواد خام وارداتی، با احتساب مالیات ها و هزینه حمل، 15 درصد ارزان تر از انواع داخلی است، اما این ارزانی برای جبران کیفیت پایین محصولات فولادی کافی نیست.
خاورمیانه-محصولات طویلشرکت فولاد بشای (Beshay) مصر، اخیرا به تصور افزایش تقاضا، بهای میلگرد خود را به 5150 دلار بر تن افزایش داده است.
چین-محصولات تخت و طویلتولیدکننده شمالی چین، بنگانگ (Bengang) بهای محصولات تخت فولادی ماه دسامبر خود را به 33 تا 59 دلار بر تن افزایش داد. در نتیجه قیمت کویل نورد گرم شوگانگ، بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده به 460 دلار رسید.
شرق آسیا-محصولات تخت و طویلکارخانه فولاد توکیو بهای میلگرد را در بازارهای داخلی خود افزایش می دهد. مفتول ها و مقاطع برای قراردادهای ماه دسامبر با 22 دلار بر تن افزایش عرضه می شوند، اما ورق های سنگین با همان شرایط پیشین به فروش می رسند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
35
لینک کوتاه:
magiran.com/p699297 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!